امروز یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳

وحیدی: احیای واحدهای راکد مسیر رشد کشور را فراهم کرده است

 وزیر کشور گفت: احیای واحدهای تعطیل و نیمه کاره تولیدی و صنعتی و به عنوان یکی از اولویت ها و سیاست های اصلی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور مسیر رشد و توسعه کشور را فراهم کرده است.

به گزارش فراسو، احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت سحر در جمع خبرنگاران بیان کرد: احیای ۱۵۲ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در سطح استان همدان و در دولت سیزدهم نشان می دهد که عزم مسئولان و متولیان امر در خصوص مساله تولید و کمک به احیای واحدهای راکد جدی است.

وی افزود: رئیس جمهور در جلسات متعدد و بازدیدهای استانی نیز بارها تاکید داشته که هیچ واحد تولیدی نباید برای بدهی تعطیل شود و این مهم مسئولیت استانداران و همه دست اندرکاران را در استان ها سنگین می کند و البته کار را برای کمک به سرمایه گذاران و تولید نیز تسهیل

وزیر کشور گفت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای تولیدی شیشه و تولید مواد غذایی سحر همدان می توان عنوان کرد که این استان ظرفیت هایی بالایی دارد.

وی افزود: شرکت سحر برای تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول را جمع آوری می کند و تولیدات این شرکت به ۱۲ کشور جهان صادر می شود به گونه ای که بخشی از بازار جهانی را این شرکت به خود اختصاص داده است.

شرکت سحر همدان محصولات صنایع غذایی تبدیلی کشاورزی و صنایع بسته بندی همچون حبوبات و ادویه جات و قند و شکر وصنایع گوشتی و محصولات منجمد و فریز تولید می کند؛ میزان سرمایه گذاری این شرکت افزون بر سه هزار میلیارد ریال براورد شده که برای فاز اول طرح توسعه آن سه هزار میلیارد ریال نیاز است

شرکت سحر همچنین بالای ۲ هزار نفر مستقیم و بالای ۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل کرده است تولید سالانه ظرفیت ۵۰ هزار تن است که با ایجاد طرح توسعه به بالای ۱۰۰ هزار تن است.می کند.

وی ادامه داد: شرکت های شیشه و سحر ددر حال اجرای برنامه های توسعه ای هستند که در این راستا به طور حتم دولت سیزدهم حمایت های لازم را برای ایجاد اشتغال می کند.

وحیدی گفت: همدان دارای تعداد زیادی شهرک و نواحی صنعتی، شهرک های با فناری برتر است که این ظرفیت این استان را در تولید محصول با فناوری بالا و ایجاد ارزش افزوده کمک می کند.

وی بیان کرد: نقاط قوت همدان را اتحاد و همدلی مسئولان است و این وفاق موجب حل مشکل آبرسانی به همدان شد که این اتفاق مهم و مبارک در حوزه آبرسانی است.

او اضافه کرد: همچنین در حوزه مسکن عقب ماندگی هایی را به علت کمبود زمین در شهر همدان شاهد بودیم که با تخصیص زمین از سوی استانداری شاهد حرکت قوی و رو به جلو هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/78m5WL