امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار: مازندران نیازمند تدوین طرح ملی گردشگری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: گردشگری مازندران برای تحول باهدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی نیازمند تدوین طرح ملی به عنوان اولویت روز در این حوزه است.

به گزارش فراسو، روح الله سلگی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تحول فرهنگی مازندران افزود: امکانات و خدمات مازندران برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت فعلی این استان فراهم است و باید در مسیر توسعه تدابیر اصولی اندیشید.
این مسئول با اشاره به اینکه مازندران در تعطیلات پایانی هر هفته پذیرای خیل عظیمی از مسافران است افزود: برای تامین نیازهای خدماتی و پشتیبانی این مسافران باید اعتبارات ملی تخصیص یابد.
وی خاطر نشان کرد: با همت استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مازندران تاکنون وقفه ای در امر خدمات رسانی به مسافران این استان رخ نداده است.

اولویت روز برای تحول در گردشگری مازندران چیست؟

سلگی با بیان این که روند خدمات رسانی به مسافران مازندران تداوم خواهد یافت اظهار کرد: اکنون بعلت عدم تامین اعتبارات ویژه برای تامین نیازهای مسافران ورودی به این استان فشار زیادی به منابع استانی وارد می شود.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه تحولی در حوزه فرهنگی یادآور شد: مازندران از حیث فرهنگی تحت تاثیر خرده فرهنگ های وارداتی ناشی از هجوم مسافران قرار دارد.
وی ثبت اقامت سالانه ۱۰۰میلیون نفر شب مسافردر مازندران را نشانه اهمیت این خطه در عرصه گردشگری دانست وافزود: تدوین طرح ملی گردشگری برای مازندران با اعتبارات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ضرورت دارد.
این مسئول استانی گفت: افزایش قابلیت های مازندران در بخش گردشگری نیازمند راهکارهای اصولی مبتنی بر زیست بوم استان است.
سلگی تصریح کرد: باهدف تقویت راهبردهای اقتصادی و فرهنگی مازندران در دولت سیزدهم نقشه راه درازمدت طراحی و تدوین شده است.

اولویت روز برای تحول در گردشگری مازندران چیست؟

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7AEDjE