امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

مرتضوی خبر داد؛ برنامه‌ریزی برای توقف واردات زغال‌سنگ به کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با استفاده از دانش مهندسان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان ظرفیت تولید زغال‌سنگ کشور را برای خودکفایی فعال کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست با اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان، دستاوردهای سفر را در سفر این استان امیدبخش عنوان کرد.
وی افزود: در حوزه معادن کرمان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که باید با استفاده از همه امکانات تولید حداکثری و فرآوری آنان فعال شود.
مرتضوی با اشاره به واردات بخش قابل توجهی از نیاز کشور به زغال‌سنگ، تأکید کرد: ظرفیت‌های معدنی کشور می‌تواند با استفاده از دانش مهندسان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید حداکثری برسد و نیاز کشور را تأمین کند.
وزیر کار با بیان این‌که در صورت تأمین نیاز کشور در حوزه زغال‌سنگ و کُک مصوبه توقف واردات را از هیئت دولت اخذ می‌کنیم، تأکید کرد: نگاه ویژه دولت در حوزه جهش تولید، کمک به واحدهای پیشران در همه نقاط کشور است.
وی بر اصلاح سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ارتقای بهره‌وری و طبق نظرات کارشناسی تأکید کرد.
مرتضوی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال جوانان اظهار داشت: راهبرد اصلی ما تقویت مهارت جوانان و معرفی آنان به محیط کار برای خدمت‌رسانی و تولید است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لازمه رفع خلاء اشتغال کشور را مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های تابعه در کنار خیرین مهارت باید مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه ایفا کنند.
مرتضوی در دومین روز سفر به استان کرمان، با حضور در شهرستان‌های زرند و کوهبنان ضمن بازدید از چند پروژه صنعتی در نشست شورای اداری شهرستان کوهبنان نیز شرکت کرد.
وزیر کار همچنین در بازدید از کارخانه لاستیک بارز و شرکت مس شهید باهنر کرمان در جمع مدیران و کارگران این دو واحد صنعتی حضور یافت.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/infu6u