امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

مدیر عامل بیمه میهن عنوان کرد: تشکیل ستادهای تخصصی برای تامین نیازمندی‌های زائران اربعین حسینی

هادی شیخ الاسلامی، مدیر عامل بیمه میهن در نشست کمیته اربعین بیمه مرکزی از قابلیت های و ظرفیت های مختلف این شرکت در ارائه خدمات به زائران گفت.

به گزارش فراسو، به گفته هادی شیخ الاسلامی قرارداد بیمه زائران که در مناقصه امسال نصیب بیمه میهن شده است، از دو منظر برای این شرکت اهمیت دارد. نخست قرارداد بیمه و موضوعات فنی آن و دیگری نگاه اربعینی که هیچ نگاه اقتصادی به آن وجود ندارد.

او با اشاره آمار بیش از ۳ میلیون نفری که عازم کشور عراق هستند ارائه خدمات به این جمعیت را برای پوشش همه ریسک های احتمالی از مهم‌ترین وظایف و تعهدات بیمه میهن برشمرد.

مدیر عامل بیمه میهن از تشکیل ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های مختلف گفت و از تشکیل ستاد مستقل در کشور عراق خبر داد. به گفته او ۳ قرارگاه منطقه‌ای در کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات هستند و در همه پایانه‌های مرزی دفاتر صدور بیمه‌نامه برای افراد و مواکب فراهم است.

شیخ الاسلامی از استقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای کشور و ۵ دستگاه چهارتخته برای حمل زائران فوت‌شده در مرز مهران نیز خبر داد. ۶ بیمارستان نیز در استان های مرزی در آماده‌باش خواهند بود.

او با اشاره به تشکیل جلسات مختلف برای ظرفی‌ سنجی همکاری بین سازمان‌های مختلف از راه‌اندازی دو سامانه مجزا برای بیمه‌شده‌ها و سرویس‌دهنده‌ها خبر داد. او با اشاره به احتمال محدودیت‌های اینترنتی در داخل کشور عراق از تمهیداتی صحبت کرد که از سوی کمیته فناوری بیمه میهن برای سامانه‌ای مجزا در داخل کشور طراحی شده است. او در این باره گفت: «دو بستر ارتباطی اختصاصی خارج از خطوط ارتباطی اینترنت برای این سامانه پیش‌بینی شده است تا در هر لحظه ارتباط میان بیمه‌گزاران در هر شرایطی برای شناسایی و رفع نیازمندی ها ممکن باشد. در مدت ۴۵ روز این سامانه نقطه ارتباط موثر میان میان تیم اعزامی مستقر در نقاط مرزی و ستاد مرکزی خواهد بود. این سامانه تمامی سازمان‌های سرویس‌دهنده را در خود دارد. اعم از جی‌پی‌اس آمبولانس و اطلاعات مراکز درمانی و ..ـ حتی افراد دو زبانه مسلط به زبان فارسی و عربی در مراکز درمانی داریم که اطلاعات آنها در اپلکیشن موجود است.»

شیخ الاسلامی در ادامه در تاکید دوباره بر اهمیت ارتباط در لحظه با بیمه‌گزاران و ضعف احتمالی سیستم اینترنت کشور عراق از اختصاص شماره ۵ رقمی ۹۶۸۸۹ برای استفاده در داخل و خارج مرز کشور خبر داد. همین شماره نیز با اضافه کردن ستاره و مربع به صورت کد USSD مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل بیمه میهن از فرایند انتقال ارز به کشور عراق و برآوردن همه نیازهای ارزی نیز صحبت کرد. شیخ‌الاسلامی در نهایت از نگاه برون مرزی این شرکت بیمه برای فعالیت در آن سوی مرزهای کشور گفت و بیمه اربعین را آزمونی برای شروع این حرکت بزرگ دانست.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9IVIGD