امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل اموال تملیکی: ارتباط سامانه‌ای ما از ابتدای شهریور برقرار می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می گوید که از ابتدای شهریور امسال با وب سرویس های ایجاد شده در سامانه جامع اموال تملیکی بحث ارتباط سیستمی بین این سازمان و مراجع رسیدگی‌کننده را خواهیم داشت.

به گزارش فراسو، سید عبدالمجید اجتهادیروز شنبه در مراسم معارفه مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان با اشاره به برگزاری حراج‌های برخط خرده فروشی در سراسر کشور گفت: راه‌اندازی سامانه برخط خرده فروشی از تکالیف قانونی این سازمان در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

وی در ادامه در معرفی اجمالی سازمان اموال تملیکی کشور به چند وظیفه مهم این سازمان اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری و تعیین تکلیف کالاهای در اختیار دولت، یا کالاهای قاچاق و مصادره‌ای از وظایف مهم این سازمان است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف کالاهای قاچاق از وظایف اصلی این سازمان است، گفت: در بحث مبارزه با قاچاق همواره موفق نبوده‌ایم؛ در خصوص پیشگیری از قاچاق و توجه به سامانه‌های مبارزه با قاچاق مصوب سال ۱۳۹۲ نیز اقدامات خوبی شکل نگرفته است.

اجتهادی با اشاره به ضرورت کنترل مبادی ورودی در مبارزه با قاچاق اظهارداشت: مراجع رسیدگی‌کننده، کاشفان و ضابطان اموال قاچاق در خصوص کشف قاچاق و چگونگی این کشف با مطالبات بحق رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه قاطع و بیرحمانه با قاچاق فاصله دارند.

وی با اشاره به موضوع مقرارت کمرگی و متروکه شدن کالاهای قاچاق، تصریح کرد: در سال گذشته فقط در استان هرمزگان با پیگیری‌های انجام شده حدود ۴۳۶ کانتینر کالاهای انبار شده از سال های مختلف که از انتفاع خارج شده بود در یک زمان واحد منهدم شد که در این زمینه اگر قوانین و مقرارت طی این سال ها به درستی اجرا می‌شد اینگونه کالاها رسوب پیدا نمی‌کردند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به دستگاه‌های ام.آر.آی که سال گذشته در بازدیدهای دستگاه قضایی از انبارها کشف شد، گفت: زمانی که این دستگاه‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شد در اکثر استان ها و حتی استان کرمان هیچ دستگاه ام.آر.آی نداشتیم ولی اکنون از حیّز انتفاع (مورد استفاده بودن، نفع داشتن) خارج شدند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه سامانه جامع اموال تملیکی سامانه پایه‌ای برای مبارزه با قاچاق است، اظهارداشت: کاشفان، کالای قاچاق را ابتدا به سازمان اموال تملیکی می‌دهند و از طریق این سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند که این کد، زبان مشترک بین تمام مراجع رسیدگی‌کننده به وضعیت کالای قاچاق خواهد بود.

وی اشاره کرد: سامانه جامع اموال تملیکی در استان های کرمانشاه، گلستان، قزوین، البرز، ایلام، همدان و کردستان استقرار پیدا کرده است.

اجتهادی با اشاره به اینکه این سازمان یک سازمان بین قوه‌ای است، اظهارداشت: تحول واقعی در سازمان اموال تملیکی طی این سال ها نتیجه تعامل بین قوه مجریه و قضاییه بود.

وی مزایا و دستاوردهای راه‌اندازی این سامانه را شفافیت، ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها، کاهش هزینه‌های شرکت در حراج‌های حضوری، جلوگیری از امکان تبانی بین مزایده‌گران، سرعت در برگزاری حراج‌ها و سایر موارد عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در مورد کالاهایی که عرضه تجاری محدودی در بازار دارند راهبرد این سازمان این است که این کالاها در اختیار دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح ادارات اموال تملیکی از اقدامات دولت سیزدهم است، تاکید کرد: در سطح کشور با تلاش‌های انجام شده و با دستور ویژه رییس جمهور حدود ۴۹ پست مدیرکلی به صورت رسمی از سازمان اداری استخدامی گرفتیم.

اجتهادی گفت: در زیرساخت ها از ابتدای سال ۷۳ تا ۱۴۰۰ فقط ۵۲ هزار مترمربع اموال ملکی در این سازمان داشتیم که در سال گذشته با پشتیبانی دولت سیزدهم ۷۵ هزار متر مربع به این اموال ملکی اضافه شد.

بنابر این گزارش مراسم معارفه مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار، از زحمات احسان یوسفی پور مدیر قبلی تجلیل به عمل آمد و محمد سام نژاد به عنوان مدیر کل اموال تملیکی استان کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wQHa12