امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دعوت سازمان تأمین‌اجتماعی از بازنشستگان برای شرکت در المپیاد ورزشی

سازمان تأمین‌اجتماعی، تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت‌پوشش این سازمان را به شرکت در برنامه‌های متنوع ورزش همگانی و مسابقات ورزشی این سازمان که طی ماه‌های پیش‌رو برگزار می‌شود، فراخواند.

به‌ گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد شرایط و مقررات برگزاری المپیاد ورزشی و نیز برنامه‌های ورزش همگانی ویژه بازنشستگان  اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش در دوران بازنشستگی به‌ویژه در سنین سالمندی نقش بسزایی در سلامت جسمی و روحی انسان‌ها دارد، به همین منظور سازمان ‌تأمین‌اجتماعی در راستای تحقق خط‌مشی‌ها و راهبردهای‌کلان خود در مورد ارتقای سطح سلامت روحی، روانی و جسمی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز، برگزاری جشنواره ورزشی “مرشدان” را در دو بخش ورزش‌های همگانی (پیاده‌روی جمعی و خانوادگی بازنشستگان) و المپیاد ورزشی، در دستور کار خود قرار داده است.

تقیانی افزود: تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی مجاز به شرکت در المپیاد ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با ورزش همگانی خواهند بود. المپیاد ورزشی به تفکیک همکاران بازنشسته و کارگران بازنشسته در دو بخش خواهران و برادران و در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. کلیه مستمری‌بگیران اعم از زن و مرد تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن ۴۵ سال سن به بالا برای خواهران و ۵۰ سال سن به بالا برای برادران، مجاز به شرکت در المپیاد ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با ورزش‌های همگانی هستند.
وی افزود: کمیته استانی المپیاد ورزشی و ورزش‌های همگانی در ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور تشکیل شده تا علاوه بر برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم، بر روند اجرای صحیح مسابقات مقدماتی و سایر برنامه‌های ورزشی ویژه این قشر فرهیخته  نظارت داشته باشند. این کمیته با هماهنگی و همکاری کانون‌های بازنشستگان مسئولیت برگزاری این المپیاد و نیز برنامه‌های ورزش همگانی را برعهده خواهد داشت و ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در المپیاد ورزشی بازنشستگان نیز از ابتدای مرداد در کانون‌های بازنشستگی استان‌ها آغاز شده و تا پایان روز ۲۱ مرداد ادامه خواهد داشت.
تقیانی با  اشاره به اضافه شدن رشته تیمی والیبال در سال جاری به المپیاد ورزشی بازنشستگان، ادامه داد: المپیاد ورزشی برادران در رشته‌های والیبال، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، شطرنج، شنا و فوتبال روی میز برگزار خواهد شد و المپیاد ورزشی خواهران نیز در رشته‌های والیبال، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، شطرنج، شنا و بدمینتون برگزار خواهد شد. مسابقات مقدماتی در رشته‌های انفرادی در سطح استان‌ها از روز سه‌شنبه مورخ ۲۴‏‏‏ مرداد ۱۴۰۲ لغایت روز دوشنبه مورخ ۶‏ شهریور ۱۴۰۲ و برگزاری مسابقات منطقه‌ای در رشته والیبال از روز دوشنبه ۲۷‏ شهریور ۱۴۰۲ لغایت روز سه‌شنبه ۳۰‏ شهریور ۱۴۰۲ در سطح استان‌های منتخب برگزار می‌شود و شرکت هر ورزشکار تنها در یک رشته ورزشی امکان‌پذیر است.
وی افزود: ‏‏‏‏‏مرحله نهایی المپیاد ورزشی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی آذرماه ۱۴۰۲ در استان خوزستان و المپیاد کارکنان بازنشسته تأمین‌اجتماعی در استان اصفهان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی حفظ سلامتی و مراقبت کامل از شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی بازنشستگان را از مهم‌ترین مسائل و اولویت‌ها برشمرد و گفت: محل و چگونگی برگزاری مراسم پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در تمامی استان‌ها تحت نظر مدیریت درمان استان و پزشک متخصص طب سالمندی یا آشنا به بیماری‌های سالمندی تعیین می‌شود و پیش‌بینی تمهیدات ایمنی لازم و مناسب‌سازی محل پیاده‌روی قبل از برگزاری مراسم به‌‌منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین هماهنگی‌های لازم جهت استقرار تیم پزشکی و آمبولانس در مسیر برگزاری پیاده‌روی و همچنین ارائه توصیه‌های پزشکی، به لحاظ آگاه‌‌سازی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز در حوزه سلامت نیز به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.
تقیانی افزود: از انجمن‌های فعال در حوزه سلامتی (انجمن دیابت و…) برای استقرار جایگاه‌های انجمن‌های مذکور در طول مسیر پیاده‌روی به‌لحاظ معرفی و ارائه خدمات مرتبط با جامعه هدف دعوت خواهد شد و هماهنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان به‌منظور حضور یک مربی کارآزموده در حوزه رشته‌های ورزش همگانی جهت آموزش صحیح حرکات نرمشی و آماده‌سازی شرکت‌کنندگان براساس شرایط سنی نیز انجام می‌شود.
وی بر لزوم اتخاذ تمهیدات ایمنی حداکثری و حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی بازنشستگان تأکید کرد و گفت: طبق دستورالعمل صادره از سوی وزارت ورزش و ‌جوانان، تمامی ورزشکاران جهت شرکت در هرگونه فعالیت و مسابقات ورزشی ملزم به اخذ کارت بیمه ورزشی از هیأت پزشکی ورزشی شهر یا شهرستان هستند و به استناد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران؛ همراه داشتن گواهی سلامت جسمی، کارت بیمه حوادث ورزشی به تاریخ روز که قبلاً توسط کمیته‌های استانی تهیه شده و نیز کارت ملی برای حضور کلیه شرکت‌کنندگان در تمامی مسابقات طرح مرشدان الزامی است و بیمه‌نامه‌های ورزشی شرکت‌کنندگان در مسابقات برابر قوانین و مقررات مربوطه می‌بایست دارای اعتبار کافی باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WrHISR