امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیا به تهران می‌آید

دبیرکل مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیا (ACD)با هدف آشنایی هر چه بیشتر با زیرساخت‌های فرهنگی، گردشگری و سینمایی ایران اوایل شهریور ماه به تهران سفر می‌کند.

به گزارش فراسو، مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) نهادی بین دولتی است که در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۲ میلادی (۱۸ خرداد ۱۳۸۱) به منظور ارتقای همکاری آسیایی در سطح قاره‌ای و تبدیل قاره آسیا به یک جامعه آسیایی با توانایی برقراری ارتباط با بقیه جهان و کمک بیشتر برای رسیدن به صلح و رفاه متقابل در سراسر دنیا تشکیل شد و اکنون دبیرخانه این مجمع در کشور کویت مستقر است.

پورنچای دانویواتانا (Pornchai Danvivathana) که از مقامات سابق کشور تایلند است، در حال حاضر دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا است و قرار است هفتم شهریورماه به ایران سفر کند تا علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با زیرساخت‌های فرهنگی، گردشگری و سینمایی ایران، با مسئولان فرهنگی کشور دیدار و درباره عملیاتی شدن طرح‌های توسعه همکاری مشترک مجمع در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و سینما گفت‌وگو کند.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل غنای فرهنگی و تمدنی از سوی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ASD) مدیریت بخش فرهنگی مجمع همکاری‌های کشورهای آسیایی را بر عهده دارد.

۳۵ کشور عضو مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیا موسوم به Cultural Coordination Center of Asia Cooperation Dialogue (CCCACD) هستند. مرکز هماهنگی‌های فرهنگی (ACD) در ایران است و ایران ریاست بخش فرهنگی آن را کسب کرده است. از سال ۱۴۰۱ محمد جعفری ملک رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی همکاری‌های آسیا در تهران منصوب شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AZ5NiN