امروز سه شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳

خودکفایی کشور در صنعت لاستیک تا سال ۱۴۰۵

با اجرای طرح‌های توسعه‌ای لاستیک بارز برای افزایش تولید ۱۱۵ هزار تُن تا سال ۱۴۰۵ در کنار تولیدات سایر مجموعه‌ها، کشور در این عرصه به خودکفایی می‌رسد.
به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در بازدید از کارخانه لاستیک بارز با اشاره به این‌که حدود ۲۵۰ میلیون تُن لاستیک در کشور تولید می‌شود، بیان کرد: سهم گروه صنعتی لاستیک بارز حدود ۴۸ درصد کل تولید کشور است.
وی با اشاره به نیاز کشور به ۱۲۰ هزار تن واردات لاستیک، گفت: گروه صنعتی بارز برنامه‌های متعددی در زمینه توسعه خطوط تولید دارد و علاوه بر ۱۳۰ هزار تنی که تولید فعلی آن است، حدود ۱۱۵ هزار تن طرح توسعه‌ای را در بارز کرمان، سیرجان و کردستان در دست اقدام دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح احداث کارخانه لرستان در دستور کار ویژه این گروه صنعتی نیز قرار دارد که تا افق ۱۴۰۵ به افزایش تولید ۱۱۵ هزار تنی برسد و این افزایش تولید نویدبخش خودکفایی کشور است.
مرتضوی عنوان کرد: امیدواریم ما بتوانیم در افق ۱۴۰۵ جشن خودکفایی در صنعت لاستیک را برگزار کنیم و از واردات این محصول بی‌نیاز شویم.
وی با اشاره به این‌که تا پایان سال آینده ۳۵ هزار تن افزایش تولید در بارز رقم می‌خورد، گفت: اگر این فرآیند رشد تولید پلکانی را تا سال آینده ادامه دهند تا انتهای سال ۱۴۰۳ به رشد ۳۵ درصدی خواهند رسید.
مرتضوی در دومین روز سفر به استان کرمان، با حضور در شهرستان‌های زرند و کوهبنان ضمن بازدید از چند پروژه صنعتی در نشست شورای اداری شهرستان کوهبنان نیز شرکت کرد.
وزیر کار همچنین در بازدید از کارخانه لاستیک بارز و شرکت مس شهید باهنر کرمان در جمع مدیران و کارگران این دو واحد صنعتی حضور یافت.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GTirvS