امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

برگزاری ١٢ هزار دوره‌ آموزشی در طرح تابستانه مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری ١٢ هزار دوره‌ آموزشی در طرح تابستانه مهارت برای جوانان ‌ ١٢ تا ١۵ سال تحت عنوان مهار‌ت‌آموز و سنین ١۵ تا ١٨ سال تحت عنوان کارآموز خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «غلامحسین حسینی‌نیا» در برنامه «سلام خبرنگار» گفت: جلب توجه افکار عمومی و خانواده ها به سمت مهارت آموزی مهمترین دلیل بزرگداشت هفته ملی مهارت است.
وی افزود: دانشگاه تنها مسیر خوشبختی نیست و پنجه های کارآمد به تعبیر مقام معظم رهبری مسیری میانبر در جهت رسیدن به سازندگی و تحقق اهداف چشم انداز پنج ساله هفتم توسعه از طریق به فعل رساندن استعدادهای ذاتی و بومی کشور  هستند .‌
وی باتاکید بر مهارت آموزی در همه ابعاد، خاطر نشان کرد : مهارت در همه زمینه ها مطرح است (در صنعت، کشاورزی، خدمات و …) که شامل حرفه ها و شایستگی های متنوع در بیش از  شانزده هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی و یکهزار و ۴۵۰ استاندارد دانش بنیان برای آماده سازی جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل می‌شود.
 حسینی نیا تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور رویکرد خود را از تقاضامحوری کردن آموزش های مهارتی به عرضه محوری بر اساس آمایش مناطق و اعلام نیاز شرکای اجتماعی تغییر داده است.
وی با اشاره به تدوین استانداردهای آموزش مهارتی با تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری شرکای اجتماعی  افزود:  کسب آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به اشتغال  است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: توسعه مهارت آموزی موجب جلوگیری از تولید افراد بی مهارت، بی انگیزه و بی شغل می شود  .
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/g8CVIB