امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک فرصت‌ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان‌ها تشکیل شود

 معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تشکیل بانک اطلاعاتی لازم از قابلیت‌های تاریخی، گردشگرپذیر و خلاقیت‌های دستی استان‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر روی آنها تاکید کرد.

به گزارش فراسو، جواد واحدی روز دوشنبه در نشست شورای مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: نوآوری و تحول در مدیریت سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌ فرهنگی نیاز اصلی ما در استان‌هاست.

وی افزود: در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان‌ها باید نوآوری وجود داشته باشد و کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل، از موارد نوآوری و حرکت خلاقانه است و در سایر استان‌ها نیز باید بانک اطلاعاتی خوبی در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: لازم است به واسطه داشتن بانک‌های اطلاعاتی، ظرفیت‌های موجود را با اطلاعات کامل به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم که خوشبختانه برای استان اردبیل در کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با صدور موافقت اصولی‌های بی‌نام فراهم شده است.

واحدی با اشاره به اهمیت بازاریابی و تبلیغات در حوزه صنایع‌دستی، ادامه داد: نوع بسته‌بندی، بازاریابی و کیفیت کالا در حوزه صنایع‌دستی باید به شکلی باشد که بتوانیم در بازار هدف، جای خود را پیدا کنیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در آیین افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از ظرفیت رسانه‌های خارجی استفاده شد و بازخورد مناسبی داشت و باید از چنین فرصت‌هایی برای بازاریابی و معرفی محصولات صنایع‌دستی نیز استفاده شود.

او تاکید کرد: در حوزه میراث‌ فرهنگی نیز در کنار صیانت از آثار تاریخی باید تفکر نو برای مدیریت این حوزه داشته باشیم و مدیریت میراث‌ فرهنگی نباید برای مردم دردسر ایجاد کند و اختیاراتی که وزیر میراث‌ فرهنگی به مدیران کل تفویض کرده به طور کامل در اختیار مدیران است و باید طبق اختیارات عمل کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صبح امروز دوشنبه برای سفر یک‌روزه وارد اردبیل شد و بازدید از چند منطقه گردشگری و شرکت در جلسه شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از برنامه‌های او اعلام شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و مناطق گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در شمال ایران واقع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/cuuqWy