امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بانک تجارت در حوزه مسئولیت های اجتماعی جلودار است

بانک ها به عنوان سازمان هایی مردم نهاد، نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مسئولیت اجتماعی در جامعه دارند، چرا که بانک ها می توانند مسیر حرکت اقتصادی و اجتماعی خود را هم راستا با شرایط اجتماعی کشور انتخاب و در این مسیر حرکت کنند.
به گزارش فراسو، بانک ها علاوه بر اینکه نقشی راهبردی در اقتصاد کشور دارند، می توانند نقش خود را در گسترش فرهنگ مسئولیت اجتماعی پر رنگ تر کرده و این فرهنگ را در کشور نهادینه کنند.
در حال حاضر مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای جهانی برای دستیابی به توسعه پایدار از سوی کشورها و به خصوص بنگاههای اقتصادی دنبال می شود، چرا که این رویکرد تاثیر مثبتی بر زندگی مردم دارد.
از آنجایی ‌که بانک ها به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اقتصادی، دارای نقش انکارناپذیری در اجتماع هستند و عملکرد آنها بر کل جامعه تأثیر می گذارد، لذا توجه بانک ها به مقوله مسئولیت های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا بانک تجارت برای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی به دنبال گسترش این فرهنگ در جامعه است.
بانک تجارت با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود هر ساله از طریق اعطای تسهیلات در قالب‌هایی همچون وام ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن، اشتغال خانگی معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور فراتر از مسئولیت های خود عمل می کند.
این بانک در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود با پرداخت وام های مختلف همچون کمک به رشد جمعیت و فرزندآوری زوج‌های جوان با پرداخت تسهیلات فرزندآوری در این راستا نقش ‌آفرینی کرده است.
حمایت از اقشار کم ‌توان، همواره جزو برنامه‌های بانک تجارت به شمار می ‌رود، چرا که این بانک در همین راستا میلیاردها ریال تسهیلات اشتغال خانگی به معرفی‌ شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین معرفی شدگان سازمان بهزیستی کشور پرداخت کرده است.
بانک تجارت همچنین با هدف کمک به معیشت جوانان و بنیان خانواده  تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران، تسهیلات به زندانیان معسر جرایم غیرعمد از طریق ستاد مردمی دیه پرداخت کرده است.
این بانک به عنوان بانکی ارزش‌ آفرین و متعهد به حمایت از اقشار مختلف کشور در ۴۳ سال فعالیت خود با احداث ده‌ها مدرسه و خانه بهداشت در نقاط مختلف کشور همواره سعی داشته نقشی بنیادین در توسعه متوازن و پایدار کشور ایفا کرده و همچون گذشته با برنامه ‌ریزی و هدف‌ گذاری، متناسب با نیاز روز جامعه اقدام و عمل نماید.
بانک تجارت همچنین سال گذشته با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در پروژه واگذاری سه ‌هزار دستگاه تراکتور به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت کرد.
تفاهمنامه سه ‌جانبه بانک تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت تراکتورسازی ایران برای واگذاری ۳ هزار دستگاه انواع تراکتور با استفاده از تسهیلات بانکی تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال معادل ۲۰ درصد از منابع جزء یک بند تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شد.
هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت نیز در این خصوص رویکرد و نگرش کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی افراد تحت پوشش را شایسته قدردانی دانست و گفت: این روش حمایت، ابزار کارآمدی است که جامعه تحت پوشش کمیته امداد را می‌ تواند به تدریج به استغنا رسانده و آنها را به افرادی مولد و با توان اقتصادی مناسب تبدیل کند.
وی با بیان اینکه، بانک تجارت آماده است در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در سایر حوزه‎ ها هم با کمیته امداد امام خمینی همکاری کند افزود: این تفاهمنامه یکی از بهترین و شیرین‌ترین قراردادهایی هست که مجموعه بانک می‌ تواند از طریق آن به اقتصاد کشور خدمت کرده و در تامین ابزار کار عزیزان تحت پوشش کمیته امداد نقش‌ آفرینی کند.
مدیرعامل بانک تجارت با بیان این که، تولید و اشتغالزایی نیاز به حمایت و همنوایی بخش‌های اقتصادی دارد گفت: خوشبختانه عملکرد شرکت تراکتورسازی ایران این شرکت را به مفاخر صنعت کشور تبدیل کرده است و ما آماده هستیم در سایر پروژه‌های توسعه ‌محور این شرکت بیش از گذشته همکاری خود را ارتقاء دهیم.
 از جمله دیگر مسئولیت های اجتماعی بانک تجارت  می توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اعطای کمک های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد.
کمک به کمیته امداد امام خمینی، کمک به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به سازمان بهزیستی کشور، کمک به موسسه خیریه کهریزک، کمک به برنامه جهانی غذا، کمک به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، احداث مدرسه و کانکس آموزشی در شهرستان سرپل ذهاب و ساخت خانه بهداشت روستایی از دیگر فعالیت های اجتماعی بانک تجارت است.
حمایت از رویدادهای علمی دانشگاهی، اعطای تسهیلات به کسب و کارهای کوچک و متوسط، ترویج پویش های مردمی سه شنبه های بدون خودرو، ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیک، تسهیلات تعویض تاکسی های فرسوده، حمایت از جشنواره بین المللی فیلم سبز، همکاری با سازمان حفاظت از محیط زیست، تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر و… غیره نیز از دیگر فعالیت های اجتماعی بانک تجارت است.
بانک تجارت در راستای تلاش‌های مسئولانه خود در قبال جامعه و همسو با اهداف عالی کشور همواره تلاش داشته تا نقش خود را به ‌عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی ایران در قبال جامعه به انجام برساند و این مهم جزو اولویت‌های اول این بانک است.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/31BvP1