امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کهنوج: مردم کهنوج، طعم خدمت را چشیدند

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج: در طول سال‌های گذشته، بی‌توجهی یا شاید کم توجهی نسبت به مردم محروم کهنوج، باعث شده بود تا مردم منطقه، نسبت به زندگی امیدوار نباشند، ولی حرکت‌های مثبت و تاثیرگذار برخی نهاد‌های مردمی و بخصوص موسسه اعتباری ملل که حرف را به عمل تبدیل کردند، بسترساز تقویت روح امید و امیدواری در بین مردم این منطقه شده است.

به گزارش فراسو، حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه شهرستان کهنوج در گفتگو با رویداد ۲۴، در خصوص ضرورت حمایت از مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: همان طور که مطلع هستید، در گذشته، مردم جنوب کرمان و از جمله کهنوج، علی رغم دارابودن ظرفیتهای طبیعی و صنعتی، از اغلب امکانات زندگی، محروم بودند. این مهم سبب شد تا برخی مردم منطقه، کوچ کردن از منطقه گرمسیر و محروم را بر ماندن ترجیح دهند. از سوی دیگر، در طول سالهای گذشته، کمرنگ شدن دریچه‌های امید در بین مردم محروم منطقه، این پیامد را به دنبال داشت تا سرمایه گذاران خرد و کلان، اندیشه و تفکری برای سرمایه‌گذاری در این منطقه نداشته باشند؛ چرا که سرمایه‌گذاران آینده درخشانی را در این منطقه متصور نبودند. به حمدالله، اقدامات شاخص، بجا، بموقع، مثبت و اثرگذار موسسه اعتباری ملل و برخی نهادها نظیر بنیاد مستضعفان، هم نگرش سرمایه‌گذاران را تغییر داد، هم زمینه‌ساز اشتغال افراد بیکار شد و مهمتر اینکه، شرایطی را فراهم کرد تا مردم محروم منطقه، نسبت به آینده و زندگی امیدوار باشند.

امام جمعه شهرستان کهنوج، آموزش فرش بافی، گلیم بافی، راه اندازی گلخانه‌ با هدف کسب درآمد و اشتغال؛ اقدامات زیرساختی برای انرژی پاک و تولید برق، طراحی و اجرا برای راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی به روز و با امکانات مناسب را، از جمله مسوولیتهای اجتماعی موسسه اعتباری ملل در شهرستان کهنوج برشمرد و گفت: مردم کهنوج نیز، همانند سایر شهرهایی که زیرساخت کشاورزی دارند، تا به امروز به صورت سنتی کشاورزی می‌کردند؛ ولی اینکه موسسه ملل به عنوان پیش قراول، اقدامات کارشناسانه ای را در جهت تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن آغاز کرد، بدون تردید از چند جهت می تواند موثر باشد؛ چرا که کمبود آب در برخی مناطق، به عنوان یک معضل محسوب می‌شود و این اقدام، می تواند انگیزه ای برای تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن، در بین تمام کشاورزان منطقه باشد.

امام جمعه شهرستان کهنوج، در پایان با قدرشناسی از حرکتهای انسان دوستانه همه نهادهای مردمی و بویژه موسسه ملل گفت: از جمله اقدامات موسسه ملل در این منطقه محروم، اشتغال تعداد زیادی نیروهای بیکار در منطقه بوده است که بدون تردید، رضایت این افراد که مشغول به کار شدند و نیز خوشحالی خانواده‌های آنان، باعث رضایت خداوند متعال خواهد شد. به نمایندگی از طرف مردم خونگرم منطقه، از تک تک دست اندرکاران، تصمیم گیران و همراهان موسسه ملل تقدیر و تشکر می‌کنم؛ چراکه این قبیل اقدامات، مبین این مهم است که موسسه ملل، به سرفصل مسوولیتهای اجتماعی، توجه ویژه دارد.

 

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8loG0N