امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

آغاز عملیات راه اندازی و تولید از میدان نفتی سپهر-جفیر در هفته دولت

ابوذر شریفی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آغاز عملیات راه اندازی و تولید از میدان نفتی سپهر-جفیر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد، شریفی با اعلام این خبر، گفت: قرارداد توسعه میادین سپهر و جفیر در قالب قراردادهای بالادستی صنعت نفت(IPC)  میان شرکت ملی نفت و یکی از شرکتهای وابسته به بانک پاسارگاد (هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد) منعقد و عملیات اجرایی آن از شهریور ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه جامع توسعه و تولید از این میدان شامل ۳ فاز است، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم توسعه این میادین شتاب معناداری پیدا کرد و امروز شاهد نتیجه بخشی آن می باشیم، بنحوی که بخش قابل توجهی از توسعه این میدان آماده راه اندازی در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت یادآوری کرد: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری مستقیم توسط پیمانکار در فاز اول حدود ۴۰۰ میلیون دلار و در مجموع در این طرح ملی معادل حدود ۲٫۷ میلیارد دلار می باشد.

شریفی گفت: از دیگر اهداف این طرح اشتغال نزدیک به ۳۰۰۰ نفر نیروی کار به صورت مستقیم در مراحل توسعه و تولید است و همچنین بومی‌سازی فن آوری های شکافت هیدرولیکی و حفاری افقی با دستگاه RSS در طول دوره توسعه هدف گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با شروع فرایند تولید از این میادین جدید(Green) و ادامه سرمایه گذاری شبکه بانکی و شرکت های اکتشاف و تولید(E&P) در فعالیت‌های توسعه میادین گام مهمی در جهت افزایش تولید نفت خام در کشور برداشته شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/eWhhXj