امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر کار: تلاش می‌کنیم گزارش شفاف به مردم بدهیم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستاوردها و خدمات ارائه‌شده این وزارتخانه در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک(الکامپ) را تشریح کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» با بیان این‌که این غرفه برای نمایش توانمندی‌ها، دستاوردها، زیرساخت‌ها و امکانات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: در اینجا برخی از سامانه‌ها که برای عموم قابل استفاده است، در معرض نمایش قرار دارد.

وی افزود: در این نمایشگاه، داشبوردهای تحلیلی اشتغال کشور، داشبورد پرداخت تسهیلات اشتغال کشور، زیرسامانه‌های مربوط به معاونت تعاون و … برای استفاده عموم مردم نمایش داده می‌شود.

کریمی‌بیرانوند با بیان این‌که این سامانه‌ها ارتباط بین مردم و دولت را روان‌سازی می‌کنند، افزود: سامانه‌ای مثل جستجوی شغل که امکان کاریابی برای مخاطبان به‌صورت برخط را فراهم می‌کند یکی از این سامانه‌هاست. وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت‌های سامانه‌ای رخ داده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که شفافیت شعار اصلی ما در حوزه اشتغال و کارآفرینی است، توضیح داد: آمار توسعه اشتغال ایجادی، پرداخت تسهیلات کاریابی، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، اقداماتی که برای ساماندهی حوزه اشتغال اتباع خارجی صورت می‌گیرد و … همه این‌ها به‌صورت شفاف و برخط و با کد ملّی انجام می‌شود. این دستاوردها در سال‌های اخیر کم‌نظیر و باعث کاهش هزینه‌ها بوده است.

وی گفت: این سامانه‌ها نظارت بر اشتغال ایجادی را برای ما ساده‌تر کرده است چرا که اشتغال یکی از شعارهای اصلی رئیس‌جمهور و با هدف ایجاد سالانه یک‌میلیون شغل بوده است و همه دستگاه‌ها موظفند اقدامات اشتغالی خود را در ذیل آن انجام دهند.

کریمی‌بیرانوند گفت: تلاش ما این است که به مردم گزارش شفاف بدهیم که آیا یک‌میلیون شغل ایجاد شده یا نه؟ و همه این‌ها در داشبوردهای تحلیلی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌صورت شفاف به مردم نشان داده می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SrkhLe