امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

مشارکت ۵۵۳ شرکت دانش‌بنیان در جشنواره ملی فاوا

 رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات گفت: در نهمین جشنواره فاوای کشور ۵۵۳ شرکت دانش‌بنیان در محورهای اصلی مانند شبکه ملی اطلاعات، خدمات فضاپایه، صنایع فضایی و پست شرکت کردند.

به گزارش فراسو، «علی‌اصغر انصاری» معاون وزیر ارتباطات که دبیری نهمین جشنواره ملی فاوا را بر عهده دارد، اعلام کرد: وزارت ارتباطات در راستای اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم در جهت حمایت از تولیدات بومی و با در نظر گرفتن شتاب فناوری و نیز بهره‌گیری از تجربیات هشت دوره جشنواره ملی فاوا تصمیم گرفت نهمین دوره این جشنواره را برگزار کند.

وی گفت: مقدمات مربوط به برگزاری نهمین دوره جشنواره ارتباطات از فروردین سال جاری در دستور کار قرار گرفت. پس از آن شورای سیاست‌گذاری چارچوب‌های نهمین جشنواره تهیه و در چهار محور اصلی شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند، پست هوشمند و صنعت فضایی و در ۱۴ زیرمحور تدوین و آماده اجرا شد.

انصاری تاکید کرد: پس از انتشار فراخوان‌ این جشنواره در نهایت ۵۵۳ شرکت دانش بنیان از مراکز داده، تولید کنندگان تجهیزات شبکه ملی اطلاعات، ارائه دهندگان خدمات ابری زیرساختی، مراکز داده، تولیدکنندگان زیرسیستم ماهواره و ارائه دهندگان خدمات فضاپایه و پست در این جشنواره شرکت کردند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در نهایت اسامی برگزیدگان در هشتم خرداد سال جاری به دبیرخانه اعلام شد. جلسات فشرده داوری برگزار و ۴۱ برنده نهایی در ۴ محور برگزار شد. ۲۱ شرکت دانش بنیان در محور شبکه ملی اطلاعات، ۹ شرکت دانش بنیان در محور دولت هوشمند، ۵ شرکت دانش بنیان در صنعت فضایی و ۷ شرکت دانش بنیان ذیل محور پست هوشمند انتخاب و به دبیرخانه معرفی شدند.

انصاری گفت: دبیرخانه دائمی در نظر دارد که دوره دهم را پس از معرفی برگزیدگان این برنامه آغاز و بستری را برای رقابت تمام فعالان و بازیگران این زیست بودم فراهم کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/JNH4UK