امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مرتضوی: ملاک عمل صندوق‌های بازنشستگی مصوبه مجلس خواهد بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مواد لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس در زمینه موضوع بازنشستگی گفت: هر آنچه مجلس تصویب کند و به قانون تبدیل شود مورد تأیید همگان است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت لایحه می‌دهد و مجلس آن را بررسی می‌کند و باید دید در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: در موضوع صندوق‌های بازنشستگی به‌عنوان مسئله‌ای بین‌نسلی باید به فکر آتیه کارگران باشیم. صندوق‌های تأمین اجتماعی متعلق به همه نسل‌هاست و ما وظیفه صیانت از آن‌ها را برعهده داریم و باید با اقداماتی اصلاحی به پایداری صندوق‌های بازنشستگی رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که صندوق‌های بازنشستگی با مشکل ناپایداری جدی مواجه است، اضافه کرد: بسیاری از صاحب‌نظران علم اقتصاد در حوزه تأمین اجتماعی و آینده‌پژوهی بر این باورند که باید اصلاحاتی در حوزه مدیریت و شیوه‌های اداره صندوق‌ها لحاظ شود.
مرتضوی گفت: فرآیند طرح ملّی کالابرگ الکترونیک روند طبیعی خود را طی می‌کند و به دستور معاون اول رئیس‌جمهور قرار بر این شد که کار کارشناسی انجام شده و پس از تأیید مراجع صاحب‌نظر ابلاغ شود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dogaXJ