امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت پاسخگویی استان‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار اعلام شد

 وزارت اقتصاد اعلام کرد: مجموع شاخص پاسخگویی به موقع ۳۱ استان‌ کشور در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار در یک سال گذشته ۹۰.۶ درصد است و استان ایلام با کمترین تاخیر در بررسی درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوزها، ۹۶.۴ درصد پاسخگویی به موقع داشته است.

به گزارش فراسو به نقل از وزارت اقتصاد، بر اساس گزارش درخواست و صدور مجوزها به تفکیک استان‌های کشور از ۲۳ تیر ماه سال گذشته تا اول تیر ماه امسال در مجموع استان‌های کشور ۸۳۴ هزار و ۷۲۵ درخواست به درگاه ملی مجوزها رسیده که از این تعداد ۳۵۸ هزار و ۶۸۲ مجوز صادر شده و ۳۵۷ هزار و ۲۹۰ درخواست رد ۱۱۸ هزار و ۴۹۹ درخواست در دست بررسی است و ۷۸ هزار و ۸۰۰ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه شده اند.در مجموع شاخص پاسخگویی ۳۱ استان کشور در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار ۹۰.۶ درصد است.

استان ایلام بیشترین رتبه را در شاخص پاسخگویی به موقع با ۹۶.۴ درصد و تنها ۵۹۹ بررسی با تاخیر به درخواست‌ها، به دست آورده و بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد با تنها ۷۱۷ تاخیر در بررسی درخواست‌ها ۹۵.۵ درصد در شاخص پاسخگویی به موقع را کسب کرده است.

استان‌های همدان، گلستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، البرز، خراسان شمالی، لرستان، فارس، زنجان، مازندران، تهران، خوزستان، مرکزی، قزوین، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان رضوی بیش از ۹۰ درصد درخواست‌ها را به موقع بررسی و تعیین تکلیف کرده‌اند.

در بررسی استانی، استان اصفهان بیشترین تاخیر در بررسی درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار را داشته و از ۴۲ هزار و ۳۸۸ درخواست در بازه زمانی این گزارش، ۱۹ هزار و ۹۹۹ درخواست با تاخیر بررسی شده و شاخص پاسخگویی به موقع این استان ۸۵.۴ درصد است.

بعد از اصفهان، خراسان جنوبی شاخص پاسخ‌گویی ۸۸.۱ درصد و سپس هرمزگان شاخص پاسخگویی ۸۸.۶ درصد را کسب کرده است.

وضعیت پاسخگویی استان‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار اعلام شد

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kP6TAg