امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مجلس: پوشش همگانی بیمه سلامت از عرصه‌های عدالت اجتماعی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بیمه سلامت یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و تحقق پوشش بیمه همگانی رایگان، از عرصه‌هایی است که مردم کشورمان طعم شیرین عدالت اجتماعی را چشیدند.

به گزارش فراسو، سردار جواد کریمی قدوسی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: باعث افتخار است که به گفته متخصصان و مسوولان امر، اکنون همه ملت ایران تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یکی از نمودهای فرهنگ حسینی در کشور است، ادامه داد: قانونگذار در سال ۱۳۷۳ بیمه سلامت همگانی را وضع کرد تا در کل کشور جاری و ساری شود و این تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد جامعه نیز ریشه در فرهنگ حسینی این سازمان دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام بیان کرد: اگرچه هنوز در آغاز راه هستیم باید کیفی‌سازی خدمات درمانی نیز صورت گیرد تا خدمات ارزنده به ملت ایران به عنوان ملت امام حسین (ع) ارایه شود.

وی گفت: در طول بیش از ۴۰ سال که تحریم‌های شدید و سخت‌ترین فتنه‌ها متوجه نظام جمهوری است، حدود ۵۰ میلیون نفر به جمعیت ایران اضافه شده اند که همه آنها از خدمات پزشکی، درمانی بیمه‌ای، آموزشی، ریلی و سایر خدمات برخوردار شدند و اگرچه هنوز کمبودهایی وجود دارد اما تمامی این خدمات ارائه شده نشان از موفقیت فرهنگ عاشورایی در این ملت است.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه امروز امنیتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حیثیت، عزت، استقلال و آزادی ملت فراهم شده، در طول تاریخ کم نظیر است، گفت: ایران در سند برجام به تمام تعهدات خود در غنی سازی عمل نمود، اما غرب در روز روشن تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه بیمه سلامت قشر ضعیف که هیچ پوشش بیمه ای ندارند را تحت پوشش قرار داد، گفت: باید از مدیریت نظام ارجاع و مدیریت بهره مندی از ظرفیت بیمه سلامت استان به درستی بهره برد و آنها را اجرایی کرد.

محسن داوری افزود: عملیاتی شدن نظام ارجاع با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمه سلامت، نقش مهمی در کاهش مشکلات درمانی مردم خواهد داشت.

وی بیان داشت: اکنون نظام ارجاع و سطح بندی خدمات در خراسان رضوی و کشور به خوبی اجرایی نمی‌شود که یکی از علل اصلی آن نداشتن آگاهی کافی مردم از مزایای نظام ارجاع و خدمات بیمه سلامت است.

بنابر این گزارش، در این مراسم دکتر «محمد وجدانی» به عنوان مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی معرفی و از خدمات دکتر «علیرضا رمزی» در دوران مسوولیت قدردانی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bI6VpM