امروز شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون: آغاز رتبه‌بندی تعاونی‌ها / تشکیل وزارتخانه تعاون شایعه است

معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان این که، تعاونی های کشور براساس حوزه کارکردها، صادرات، تعداد عضویت و اشتغال تا پایان شهریور ماه امسال سنجش و رتبه بندی خواهند شد، گفت: تشکیل وزارتخانه تعاون شایعه است و دولت این موضوع را پیگیری نمی کند.

به گزارش فراسو، مهدی مسکنی روز سه شنبه هم اندیشی تعاونی های مازندران در بابل شهر بیان کرد: بعد از فرایند سنجش، تسهیلاتی که به تعاونی‌ها اختصاص می‌یابد بر اساس رتبه بندی های انجام شده لحاظ خواهد شد و تعاونی‌های فعال تسهیلات و خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر کار با بیان این که ضعف در آموزش مهم‌ترین چالش پیش روی تعاونی‌ها است و باید برطرف شود، ادامه داد: کار اقتصادی شرایط خاص خود را دارد و آموزش در این حوزه برای تعاونی‌ها بسیار گره گشا است .

معاون وزیر کار تصریح کرد : در سال گذشته پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها ۱۸۱ درصد افزایش یافت و از طرف ثبت تعاونی‌ها۲.۵ درصد کشور افزایش یافت.

مسکنی اضافه کرد : در سال گذشته ۳.۵ درصد عضویت شاغل تعاونی‌ها و ۱۵ درصد صدور ضمانت‌نامه‌ها افزایش یافته است.

معاون وزیر کار گفت: بعد از ۱۳ سال سند بر زمین مانده توسعه تعاونی ها از سوی رئیس جمهور ابلاغ و برای ۱۴ دستگاه مربوطه تکالیف تعریف و به آنها ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: دولت تعاونی‌ها را رکن اقتصاد می‌داند و در راستای حمایت از آنها قوانین دست و پا گیر را به مرور حذف می کند.

مسکنی گفت : دولت به هیچ عنوان قصد تشکیل وزارتخانه جدید یا سازمان جدید برای تعاونی را ندارد بلکه مصمم است اتاق تعاونی که همان سپردن کارها به مردم است انجام شود.

سهام عدالت واگذاری بهترین دارایی‌های کشور به مردم

معاون وزیر کار با بیان این که، با دستور مقام معظم رهبری ارزشمندترین دارایی‌های کشور در قالب سهام عدالت به مردم واگذار شد، بیان کرد بیان کرد: در حال حاضر سرمایه سهام عدالت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که بسیار رقم بزرگی می‌باشد.

مسکنی گفت : کل سرمایه شستا تامین اجتماعی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان، سرمایه صندوق بازنشستگی ۲۱۰ هزار میلیارد تومان و کل سرمایه صندوق بازنشستگی فولاد وزارت کار ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌باشداست  که با احتساب تمام این سه مجموعه با ۷۰۰ شرکت دارایی آنها به ۶۵۰ هزار میلیارد تومان نمی رسد، اما در مجموعه سهام عدالت مردم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در ۴۹ شرکت سرمایه دارند.

رتبه‌بندی تعاونی‌ها در کشور آغاز شد/ تشکیل وزارتخانه تعاون شایعه است

وی اظهار داشت: در گذشته برخی در قالب آزادسازی سهام عدالت به دنبال خرید سهام و عضویت در هیات مدیره شرکت‌های بزرگ پتروشیمی بودند.

وی گفت : پتروشیمی خلیج فارس که یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های خاورمیانه است در سهام عدالت به مردم واگذار شده است که عده‌ای به دنبال خرید سهام عدالت و عضویت در هیئت مدیره آن برای ثروت اندوزی بودند.

معاون تعاون وزیر کار اضافه کرد : دولت و مجلس به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد که نظام سرمایه‌داری و یک عده سودجو سهام عدالت مردم را از دست آنان خارج و به ثروت‌اندوزی خود بپردازند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wDfT4z