امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر امور خارجه: ظرفیت‌های گردشگری اردبیل به جهان معرفی شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه گردشگری دارد که این قابلیت‌ها باید در سطح بین‌المللی و به ویژه برای بازارهای هدف معرفی شود.

به گزارش فراسو، مهدی صفری روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: آئین افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی جاری معرفی کرد، بازخورد خوبی در سطح بین‌المللی و در میان مهمانان حاضر در این رویداد داشته است و رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در توسعه گردشگری استان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: حضور سفرای کشورهای مختلف در اردبیل در توسعه روابط و صنعت گردشگری استان تاثیرگذار است و در استمرار آن، حاضر هستیم سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس را به اردبیل دعوت کنیم تا از ظرفیت‌های گردشگری این استان بازدید کنند.

صفری با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، ادامه داد: امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از مسائل مهم در این صنعت است و می‌تواند زمینه ساز حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان باشد و باید اطمینان خاطر نسبت به سرمایه گذاری، به سرمایه‌گذاران داده شود.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار گفت: حوزه گردشگری از مزیت‌های این استان است که در کنار برنامه ریزی برای توسعه صنعت و کشاورزی استان، برنامه‌های ویژه‌ای برای حوزه گردشگری نیز در نظر داریم.

سید حامد عاملی افزود: برگزاری آئین افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بازخوردهای چشمگیری در سطح بین‌المللی داشت و تاثیر انعکاس رسانه‌ای آن، در تمایل گردشگران کشورهای مختلف برای سفر به اردبیل مشهود است.

او تاکید کرد: اقدامات اساسی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و توسعه تاسیسات اقامتی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در کشورهای عضو اکو و چین، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس از برنامه‌های ما در حوزه گردشگری است.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کرده بودند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/imeBR5