امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

مرتضوی: اشتغال و مسکن اولویت راهبردی دولت مردمی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم اشتغال و مسکن را در اولویت برنامه‌های توسعه‌محور خود قرار داده است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در سفر به اسلامشهر و در نشست با ائمه‌جمعه این شهرستان با تأکید بر اینکه اسلامشهر دیار فرهنگ و قرآن است، اظهار داشت: جوانان ما و مردم این شهرستان علاقه زیادی به آموزش، حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی دارند که جای افتخار است.

وی با اشاره به لزوم حفظ این روحیه علاقه به قرآن در میان جوانان افزود: دولت هم برای ترویج فرهنگ قرآنی حمایت‌های لازم را خواهد کرد.
مرتضوی با بیان اینکه دغدغه مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان در میان ائمه‌جمعه موضوعی مبارک است، گفت: بافت این شهرستان بیشتر کارگری و خدماتی است و جزو طبقه متوسط هستند.
وزیر کار اظهار داشت: حتما باید بستر آسایش و آرامش و اشتغال را در این شهرستان و توسعه متوازن را مدنظر قرار دهیم.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی لکه‌های صنعتی اسلامشهر گفت: دولت در این خصوص مصوباتی داشته که تسهیل‌گر و اشتغال‌آفرین است.
مرتضوی حمایت از کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی را مهم عنوان کرد و افزود: آمادگی لازم برای حمایت از توسعه صنایع کوچک در اسلامشهر وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از ظرفیت نهادهای مردمی و خیریه‌ها نیز در این شهرستان استفاده کرد و از سرمایه‌های مردم برای تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر برقراری» امام‌جمعه اسلامشهر نیز در این نشست گفت: حضور دو هزار قاری و حافظ قرآنی، تقدیم یک‌هزار شهید در اسلامشهر و فعالیت هزاران کارگاه تولیدی صنعتی در منطقه، این شهرستان را به یک ظرفیت و پتانسیل بالقوه در استان تهران و حتی کشور تبدیل کرده است.
وی گفت: در حال حاضر اسلامشهر قطب تولید کفش ورزشی است، به دلیل وجود کارگاه‌های تولید کفش در اقصی نقاط شهر و عدم ایمنی آن‌ها، ضرورت دارد برای رفع این معضل یک شهرک صنعتی تخصصی کفش در منطقه احداث شود، اسلامشهر یک شهرستان کاری در منطقه است.
امام‌جمعه اسلامشهر اضافه کرد: تقویت بخش اشتغال و کار در منطقه، تسهیل در اعطای وام‌های ازدواج جوانان، فرزندآوری خانواده‌ها و مسکن اقشار مختلف مردم ضرورت دارد و یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم منطقه است.
وی افزود: متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری و همراهی لازم را با مردم ندارند.
همچنین در ادامه این نشست ائمه‌جمه شهرستان اسلامشهر به بیان مشکلات، موانع و ارائه راهکارهایی درخصوص رفع معضلات شهرستان در حوزه‌های مختلف پرداختند.
بازدید از واحد اشتغال معلولین تولیدی ویلچر، مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های سفر امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان اسلامشهر بود
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Yq38fk