امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرغامی: روند ورود گردشگران به ایران بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طی ۲ ماه نخست سال جاری، ۸۵۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فراسو، عزت الله ضرغامی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از خانه موزه شهید مطهری در فریمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند در خرداد ماه هم ادامه داشته است و آمار ماه گذشته ۵۵۰ هزار گردشگر است.

وی ادامه داد: این در حالیست که بعضی از اتفاقات سیاسی مثل سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌هایی دولت آذربایجان انجام داده و رقم یک میلیون و هشتصد هزار نفر گردشگر آذربایجان را با بستن مرزهای زمینی به شدت کاهش داده است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در عین حال آمار ورود گردشگر به کشور را افزایشی خواند و افزود: با اقدامات دولت سیزدهم به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها و تامین نیازهای اولیه گردشگری، روند جذب گردشگر صعودی است و امیدوار هستیم طبق برنامه نسبت به قولی که دولت در خصوص افزایش گردشگر داده است، برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خانه موزه شهید مطهری، این مکان را محل مناسبی برای ترویج افکار این شهید والامقام عنوان کرد و گفت: خیلی مهم است اینجا محلی برای نشر افکار و آرای شهید مطهری شود و گردشگرانی که به این محل می‌آیند از معنویت و صفای این خانه تاریخی، بهترین یادگار را از تفکر شهید مطهری برای خود به یادگار و ارمغان ببرند.

ضرغامی همچنین گفت: کارخانه قند فریمان نیز ظرفیت تاریخی خیلی خوبی دارد و به تنهایی مجموعه‌ای از ارزش‌های میراث فرهنگی را دارد و اگر خوب کار شود می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به استان خراسان رضوی سفر کرده است عصر امروز به فریمان سفر کرد. وی فردا نیز به کلات سفر خواهد کرد.

فریمان در ۷۵ کیلومتری مشهد واقع است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1ObZOA