امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

خدمات حفاظت فنی با استفاده از شبکه آزمایشگاه‌های مجهز تقویت می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ظرفیت شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های مجهز در سراسر کشور، به منظور ارائه خدمات حفاظت فنی و بهداشت کار به جامعه هدف تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، «رضا کرمی» در سفر دو روزه به استان اصفهان گفت: در اجرای ماده ۹۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در راستای مأموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور، علاوه بر آزمایشگاه مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، از شبکه‌ آزمایشگاه‌های مجهز در سراسر کشور با انجام بررسی‌های لازم در طرح شبکه ملّی آزمایشگاه‌ها «شما»، به‌منظور ارائه خدمات حفاظت فنی به جامعه هدف استفاده می‌شود.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان افزود: به مراکز تخصصی وابسته به صنایع مادر و استراتژیک در طرح «مرأت» مراکز آموزش تخصصی کشور، بنا به درخواست و با تشخیص و احراز صلاحیت از سوی این مرکز، گواهی احراز صلاحیت برگزاری آموزش در سطح کشوری در حوزه تخصصی آن صنعت اعطا می‌‌شود.
کرمی، استان اصفهان را استانی برخوردار و دارای پتانسیل‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف صنعت برشمرد و برقراری تعامل سازنده و ارتباط قوی با مراکز صنعتی استان و اطلاع‌رسانی کامل آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به جامعه هدف را شایسته تقدیر دانست و بر تقویت حوزه ایمنی و سلامت شغلی در این استان تأکید کرد.
رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این سفر بازدیدی از گروه تحقیقات و تعلیمات استان اصفهان داشت و از نزدیک با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این گروه در حوزه ایمنی آشنا شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9xoAFN