امروز دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳

اختصاص خط اعتباری ۱۵۰ میلیارد تومانی به طرح‌های تعاونی نائین و خور و بیابانک

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان خط اعتباری به طرح‌های تعاونی شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در سومین نشست منطقه‌ای مدیران و کارشناسان منطقه مرکزی بخش تعاون کشور در اصفهان، تنها راه نجات کشور را تعاون دانست و گفت: بر این اساس کشور برای تأمین منابع راه دیگری جز جلب منابع مردمی و مشارکت مردم در اقتصاد ندارد.

وی افزود: در صورت تثبیت جایگاه تعاونی‌ها بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها می‌توانند وظایف اصلی خود را اجرا کنند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اولویت و سیاست‌ها باید به سمت تعاونی‌های عضومحور حرکت کند، گفت: تعاونی یعنی مشارکت و مشارکت تنها با ایفای نقش مردم محقق می‌شود.
مسکنی، هدف اصلی برگزاری این نشست‌ها را دریافت بازخورد‌ها برای پیش‌بردن اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۰ نفر به‌صورت کلی دانشجوی کارشناسی تعاون در کشور هستند، البته پس از سال‌ها امسال در مهرماه پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.
معاون وزیر تعاون اعلام کرد: حدود ۲۴ بانک در سال گذشته به غیر از بانک توسعه تعاون حدود ۳۰ همت تسهیلات پرداخت کردند که این آمار بسیار قابل توجه است، همچنین ۵/۲ درصد افزایش ثبت تعاونی‌ها و ۵/۳ درصد افزایش شاغلان حوزه تعاون را در سال گذشته داشتیم.
برگزاری میز گفت‌وگوی مدیران‌عامل بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون با مدیران و کارشناسان استان‌های مرکزی کشور از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
در بخش پایانی این همایش مدیران‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های تهران، اصفهان، البرز، قم، قزوین و مرکزی به تبیین نکات و موارد مرتبط با حوزه تعاون پرداختند.
این همایش یک‌روزه با حضور معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران‌کل حوزه تعاون وزارت کار، مدیران‌کل، مدیران و کارشناسان تعاون استان‌های البرز، تهران، قزوین، قم و مرکزی در دو بخش صبح و بعدازظهر به میزبانی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
مسکنی در ادامه این سفر استانی در نشست با تعاونگران استان اصفهان در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و درخصوص تخصیص اعتبار به برخی از شرکت‌های تعاونی توضیح داد: برای ۹ طرح ویژه ۲۳ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده و اعتبار یک‌میلیارد تومانی نیز برای دو طرح در حوزه بانوان و فرش دستبافت مصوب شد.
معاون امور تعاون در جریان اسفر استانی اصفهان با همراهی مدیران ارشد بخش تعاون این وزارتخانه از شرکت‌های تعاونی فولاد علویجه، صنایع دستی فرتاک نائین و آجرین آلاچیق بازدید کرد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Jew8nP