امروز دوشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۳

اتکاء بر درآمدهای مالیاتی، از مهم ترین راه‏ های مهار تورم و رفع ناترازی‏ های بودجه است

همزمان با پنجمین روز هفته فرهنگ مالیاتی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی به نقش و تاثیر نظام مالیاتی در مهار تورم و رشد تولید پرداخت و گفت: یکی از مهمترین راه ‏های مهار تورم، رفع ناترازی‏ های بودجه با تأمین هزینه های دولت از درآمدهای پاک و پایدار مالیاتی است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پنجمین روز هفته فرهنگ مالیاتی و در دیدار و گفتگو با مردم و مودیان در میز خدمت بازار تهران با اشاره به شعار امروز «مالیات، مهار تورم و حمایت از تولید» اظهار داشت: بسیاری از فعالان اقتصادی با سازمان امور مالیاتی مواجهه و سروکار دارند. بنابراین هرچقدر بتوانیم مسائل و مشکلات آنان را شناسایی و تدبیر نماییم، کمک به تولید کرده ‌ایم. به تبع آن، وقتی که تولید در کشور رونق می ‌گیرد چتر اقتصادی بزرگ‌تر شده و این امر به کاهش تورم و سطح عمومی قیمت‌ها و در نتیجه بالا رفتن سطح معیشت مردم کمک می ‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل فضای کسب ‌وکار گفت: اقدامات خوبی هم در وزارت امور اقتصادی و دارایی و هم در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته که از جمله مهم‌ترین آنها تشکیل ستاد رفع موانع تولید و برگزاری جلسات مستمر با فعالان اقتصادی است تا بتوانیم ضمن شنیدن مسائل و دغدغه ‌های آنان از نزدیک، مسایل و مشکلات را به صورت هدفمند و قانونی شناسایی و رفع نماییم. در این راستا بر این باور هستم اگر نظام مالیاتی کشور و فعالان اقتصادی با یک همکاری و تعامل فشرده دست به دست هم دهند می‌ توانند بسیاری از موانع تولید را حل و فصل کنند.

دکتر سبحانیان همچنین به نقش مهم نظام مالیاتی در رفع ناترازی و کسری بودجه اشاره کرد و بیان داشت: ما چند ناترازی در سطح کشور داریم که از آن جمله می توان به ناترازی بودجه، ناترازی انرژی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد. مجموعه این ناترازی‌ها به تورم موجود در کشور دامن زده است. سازمان امور مالیاتی می ‌تواند در حوزه کسری بودجه نقش مهمی ایفا کند چراکه یکی از مهمترین راه ‏های مهار تورم، رفع ناترازی‏ های بودجه با اتکاء بر درآمدهای پاک و پایدار مالیاتی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ZBSk9R