امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت الله علم الهدی: رسالت صنعت بیمه مدیریت روانی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با رییس کل بیمه مرکزی و هیأت همراه گفت: رسالت اصلی صنعت بیمه مدیریت روانی جامعه است‌ که مهم تر از رسالت اقتصادی شرکت‌ها است.

به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بابیان این مطلب در جمع بیمه گران گفت ؛ بیمه گران علاوه بر مدیریت در مقابل حوادث و فجایع باید به جوانب اخلاقی و مردمی نیز توجه کنند و این مساله قطعا از رسالت اقتصادی مهم تر است.
آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره به نظریات امام خمینی (ره) در خصوص بیمه گفت علیرغم این موضوع که مراجع تقلید آن زمان تکافل رامنوط به عقد دیگری کردند معظم له بر این محصول به عنوان یک بیمه مستقل تاکید داشتند.
عضو مجلس خبرگان اضافه کرد؛ صنعت بیمه در نظام سرمایه گذاری تنطیم شده و این پدیده برای پیشگیری از خسارتهای احتمالی و تضمین سود اقتصادی طراحی شده است.
وی صنعت بیمه را قائم اقتصادی دانست که خود بخود می تواند سودهای اقتصادی را تضمین کند ولیکن در عین حال رسیدگی به آسیب دیدگان و دردمندی با دردمندان هم لذت بسیاری دارد.
آیت الله علم الهدی با بیان این نکته که شرکت بیمه راهبردعملی خودرا بر اساس تخصص و بینش حرفه ای خود تنطیم می کند گفت ؛ اگر در اجرای برنامه هاعلاوه بر خدا و معاد ، به حرکت‌های اجتماعی نیز توجه شودخودبخودهمه مشکلات حل می شود.
وی تصریح کرد اگر در همه فعالیت های اقتصادی دل ناخوشی خوش شود ، اثر معنوی دارد و برکت در زندگی ایجاد می شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد ارکان پولی و بازارسرمایه گفت ؛ در این شرایط اگر صنعت بیمه به داد اقتصاد نرسد مشکلات مضاعف می شود.
ایشان ضمن تشکر از رییس کل بیمه مرکزی برای ارایه محصول تکافل توسط شرکت‌های بیمه ای گفت ارائه این خدمت باعث تولید بیشتر، استخدام سرمایه و تولید ثروت می شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/m7zm2f