امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

حسینی‌نیا: دیپلماسی مهارت از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور نهضت مهارت‌آموزی را نیاز روز کشور دانست و گفت: دیپلماسی مهارت و گسترش ارتباطات با کشورهای مختلف از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «غلامحسین حسینی‌نیا» در حاشیه بازدید وزیر کار جمهوری عراق از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، با بیان این‌که نهضت مهارت‌آموزی نیاز روز کشور است، گفت: تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر از اصولی‌ترین محورهای برنامه هفتم توسعه تعریف شده است.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در دو بخش دولتی و خصوصی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

حسینی‌نیا با اشاره به برنامه‌های دولت مردمی برای توسعه دیپلماسی مهارت‌محور گفت: با همکاری گسترده وزارت امور خارجه اقدامات خوبی انجام شده و با بیش از ۳۵ کشور میز همکاری تعریف کرده‌‌ایم.

معاون وزیر کار با تأکید بر گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه، اظهار داشت: با جمهوری عراق در خصوص اعزام مربی، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی و حضور کارآموزان در مراکز ایران توافقاتی انجام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xxZ2F3