به گزارش فراسو، مانده تسهیلات بانک دی در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال محاسبه می شود و این رقم در مقایسه با سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد کاهش داشت، این امر به دلیل تعیین تکلیف مطالبات شرکت های گروه  بانک دی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اتفاق افتاد.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک دی در دوره عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد ارتقا یافت و از ۱۸ هزار میلیارد ریال به حدود ۲۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال رسید.

علاوه بر این، “دی” طی سال گذشته در بخش های مختلف بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت که بخشی از آن در حوزه سرمایه در گردش و نیز سرمایه ثابت اعمال شد. این موضوع نقش‌آفرینی بانک دی در بازار تولید و اشتغال زایی کشور را نمایان می سازد.

بانک دی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان وصول نقدی و بیش از  پنج هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف مطالبات از شرکت‌ های وابسته به بانک را  که تسهیلاتی از سنوات گذشته داشته اند، در کارنامه عملکرد سال مالی ۱۴۰۱ ثبت کرده است.

تمامی املاک شرکت‌ها  وابسته  به بانک دی  تهاتر و تعیین تکلیف شده است که در پی آن، مانده مطالبات غیر جاری “دی ” از مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود  ۵۹ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ رسید، در نهایت سر فصل مانده  مطالبات غیر جاری”دی”    در سال ۱۴۰۱ نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴۲ درصد کاهش یافت.

هزینه های عملیاتی بانک دی با نماد “دی ”  از مبلغ  ۹ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در پایان سال مالی ۱۴۰۰ با حدود ۱۹ درصد کاهش به مبلغ هفت هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال در پایان آذر ماه ۱۴۰۱ رسید،روند کاهشی هزینه های عملیاتی” دی”در دوره مورد بررسی متاثر از تسویه و تعیین تکلیف تسهیلات شرکت های گروه ، ناشی از کاهش هزینه های مطالبات مشکوک الوصول بود.