امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

گره گشایی از مشکلات مردم با همکاری نظام مالیاتی و خیرین

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهتمام جدی این سازمان جهت تسهیل فعالیت خیریه‌ها، گفت: از همه ظرفیت های قانونی خود جهت برطرف کردن مشکلات خیرین و گره‌گشایی از مشکلات مردم استفاده می کنیم.

به گزارش فراسو به نقل از اینتا، در راستای دستور رییس جمهور در دیدار ماه مبارک رمضان با جمعی از خیرین مبنی بر رفع موانع فعالیت موسسات خیریه، جلسه بررسی مشکلات و تسهیل گری موانع مالیاتی پیش روی خیرین و سازمان های مردم نهاد با حضور سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مصطفی زمانیان مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی، رضا محمودی مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین و مشارکت مردمی و همچنین جمعی از خیرین کشور، امروز (دوشنبه اول خردادماه) در سالن اجتماعات سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه با بیان اینکه اراده حاکمیت اداره امورات کشور با درآمدهای مالیاتی است، گفت: کاهش برخوردهای سلیقه‌ای در اجرای قوانین، هوشمندسازی نظام مالیاتی، افزایش تمکین مالیاتی با آگاهی مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و وصول عادلانه مالیات از جمله راهکارهای مهم دستیابی به این هدف است.

وی با اشاره به تدابیر نظام مالیاتی جهت رفع مشکلات خیریه ها، اظهارداشت: همواره اعتقاد داشتم که بایستی زمینه مشارکت مردم به خصوص خیرین محترمی که دل در گرو کشور دارند را برای اداره جامعه فراهم کنیم و با اتخاذ تدابیر مناسب فعالیت آنان را تسهیل کنیم.

دکتر سبحانیان تصریح کرد: تمرکز پرونده های مالیاتی موسسات خیریه در یک واحد مالیاتی، همکاری جهت آموزش خیریه ها و آشنایی آنان نسبت به انجام تکالیف قانونی، تغییر استانداردهای حسابداری و در صورت لزوم اصلاح قوانین از جمله اقداماتی است که در دستورکار قرار دارد.

مرتضی زمانیان مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه ظرفیت مشارکت مردم در امر اداره کشور یکی از سیاست های جدی دولت فعلی است، گفت: دراین خصوص تکالیف مشخصی برای دستگاه ها تعریف شده که از ظرفیت های مردمی در این خصوص استفاده شود.

وی افزود: حاضرین در جلسه جزو سرآمدان حوزه اجتماعی و خیرین کشور هستند که از صنوف و گرایش های مختلف حوزه سلامت، مدرسه سازی، حوزه اجتماعی و… در جلسه حضور دارند تا فرصت گفت وگو و حل مشکلات این قشر از جامعه بررسی و حل شود.

زمانیان کلید موفقیت حکمرانی را استقرار یک نظام اعتبارسنجی درست برای خیریه ها دانست و افزود: آمادگی داریم هر کمکی برای اصلاح ضوابط اجرایی نیاز هست، انجام دهیم.

در ادامه، خیرین حاضر در جلسه درخصوص موضوعات و مشکلات مالیاتی خیریه ها به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/B81KFt