مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ۵ گام مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در برگزاری نمایشگاههای مختلف اعلام کرد: از مسأله حجاب در برگزاری نمایشگاههای مختلف کوتاه نمیآییم.
به گزارش فراسو، سیداحمدرضا علایی طباطبایی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با فارس در خصوص برنامههای شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران در ترویج عرصه هویت اجتماعی و فرهنگی حجاب و عفاف گفت: در راستای اهمیت امر به معروف و نهی از منکر با تدوین پیوستهای فرهنگی و پیوستهای اجتماعی، فعالیت نمایشگاههای بینالمللی کشورمان پیگیری میشود.
وی این پیوست را لازمه کار در محیط نمایشگاهی دانست و تأکید کرد: اموری که پیوست ندارد، ناگزیر به شکست است و باید این مهم در حوزه عفاف و حجاب از چند جهت به آن پرداخته شود.
علایی طباطبایی ادامه داد: در گام اول، هویت بخشی به معنای کلمه، امر به معروف و نهی از منکر با نگاه آگاهانه و بدون تنش با اقشار گوناگون جامعه، در گام بعدی، آموزش همکاران و مسئولان سالنها و غرفهداران در خصوص ارتباط مؤثر و فهم صحیح از تیپهای شخصیتی و ارائه بهترین ادبیات برای امر به معروف و نهی از منکر، در گام سوم، استانداردسازی، تولید محتوای چندرسانهای، تبلیغات محیطی مناسب در راستای این گفتمان و انتشار در گوشه گوشه نمایشگاه، در گام چهارم، عامل بودن بر تمام آنچه در این پیوست فرهنگی، اجتماعی به آن اشاره شده است و در گام پنجم، تشویق و تجلیل از غرفهداران مُبلغ حیاء و عفت، موضوع عفاف و حجاب را در مجموعه نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی پیگیری میکنیم.
وی در پایان با تأکید بر اینکه شرکت نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی از مسأله حجاب در برگزاری نمایشگاههای مختلف کوتاه نمیآید، با اشاره به اهمیت استفاده از توانمندیها و ظرفیت متولیان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: همکاران این مجموعه، خود را تابع قوانین دانسته و در اهمیت فراگیری تبلیغ در حوزه عفاف و حجاب پیشگام خواهند بود.