امروز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صحرایی: رویکرد مهارت‌محوری را در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد مهارت‌محوری را دنبال می‌کنیم، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها پنج میلیون دانش‌آموز در طرح تابستانه شرکت خواهند کرد که آموزش‌ها و کسب مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف و در پایگاه‌‎های داروالقرآن ها، اردوگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

به گزارش فراسو، رضامراد صحرایی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان و ایجاد مدارس تابستانه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: طبق سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان باید در ساحت‌های مختلف از جمله کار و فناوری، اوقات فراغت آموزش ببینند.

وی افزود: برای فعالیت تابستانه دانش آموزان، ۲۵ هزار پایگاه در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه ثبت نام در نورینو آغاز شده و این پایگاه‌ها شامل دارالقران‌ها، اردوگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است، همچنین‌ در سامانه نورینو آموزش‌ها مرتبط با نیاز منطقه مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش رویکرد مهارت‌محوری را دنبال می کنیم، گفت: ابتدا نیازسنجی و مهارت افزایی صورت می گیرد، بر این اساس بررسی کرده‌ایم که دانش‌آموز بعد از سه سال قرار است به چه اهدافی دست یابند، از این رو مهارت افزایی و محتواسازی صورت گرفته است.

صحرایی ادامه داد: تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستانی رشد خوبی داشته است، ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم؛ از این رو باید جذاب کردن این مراکز با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت دولت می‌توانیم زمینه اشتغال آینده دانش‌آموزان را فراهم کنیم، گفت: دانش‌آموز باید در آینده به بازار کار وصل شود و این امر مستلزم مهارت آموزی است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و ارائه آموزش‌ها اولویت دارد، اگر فردی در مدرسه ماهر شد، نیازی نیست در جای دیگر هزینه شود، از این رو هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری مهمی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YyeD7k