سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه شیوه ترویج فرهنگ مالیاتی و نحوه انعکاس عملکرد نظام مالیاتی برای جامعه بسیار مهم است، گفت: تصویرسازی مناسب در ذهن مودیان مالیاتی از عوامل اصلی افزایش شاخصهای تمکین به حساب می آید.
به گزارش فراسو به نقل از اینتا، مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور و رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان در همایش ارتباطات و روابط عمومی و در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی های مالیاتی سراسر کشور اظهار داشت: نظام مالیاتی در کنار تحقق اهداف کمی موردنظر سیاستگذاران باید بتواند مالیات قانونمند، شفاف و عادلانه ای اخذ کند تا هم از منظر تحقق سیاست های کلان اقتصادی کشور و هم از منظر ارتباط بهتر با فعالان اقتصادی، عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.
موحدی بکنظر با بی بدیل شمردن نقش روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی در تحقق این اهداف، گفت: امروزه انتقال سریع اطلاعات و آگاهی بخشی به جامعه امری ضروری است و مهمتر از آن، چگونگی و مجرای انتقال این پیام به جامعه هدف است از اینرو، با تصویرسازی مناسب و هنری در ذهن مودیان از سوی روابط عمومی نظام مالیاتی، هزینه و مخاطرات احتمالی کمتر و رضایتمندی بیشتر حاصل خواهد شد.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با بیان اینکه روابط عمومی چابک، دانش بنیان و تحول گرا در خط مقدم فرآیند ارتباطی و تشریح مبانی تحولی نظام مالیاتی برای جامعه، شهروندان و مودیان مالیاتی قرار دارد، افزود: دو ماه بسیار مهم و طلایی خرداد و تیر پیش روی نظام مالیاتی قرار دارد و این موضوع هرچند وظایف روابط عمومی را در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های موردنیاز جامعه هدف سنگین تر می نماید اما بخوبی جایگاه والای خود را نمایان می سازد.