امروز پنج شنبه، ۷ تیر ۱۴۰۳

رییس کل دادگستری استان اصفهان؛ نیازمند نگاه تخصصی حوزه قضا به بیمه هستیم

رسیدگی به پرونده های بیمه ای در دادگاه‌های استان بصورت تخصصی انجام می شود ولیکن نیازمند نگاه تخصصی تر به این موضوع هستیم.

به گزارش فراسو، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در همایش قضا و صنعت بیمه که با حضور قضات استان ، رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ، مدیران عامل شرکت‌های بیمه برگزار شد با بیان مطلب بالا گفت : باید با یک کار دسته جمعی دامنه و گستره بیمه را توسعه دهیم چراکه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی بدون بیمه امکان‌پذیر نیست.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: تفاوت بیمه با سایر حوزه ها در این است که بیمه می تواند به بقیه ضمانت اجرا بدهد.
رئیس دادگستری استان اصفهان با اشاره به برخی از آمارهای پرونده های قضایی گفت : میزان پرونده‌های این استان در قیاس با کل کشور بالاست و کاهش این آمار نیازمند کار جهادی است که از سال گذشته در این استان آغاز شده است.
وی انتقال آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی بیمه به قضات را ضروری دانست و اضافه کرد؛ مشکلات و مسائل حقوقی زیادی متوجه صنعت بیمه است و در این زمینه خلأهایی احساس می شود که باید با تعامل و همکاری دو حوزه برطرف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: پیشگیری در بروز خسارت‌ها باید در مسیر اجرای سندِتحول قضایی باشد که دارای ظرفیت های بسیاری است.
رئیس دادگستری استان اصفهان گفت؛ از صنعت بیمه کشور باید به گونه ای استفاده شود که در جهت رفع اطاله دادرسی موثر باشد و در این زمینه پیشنهادمی شود که با هدف کاهش تعداد پرونده‌های قضایی ، تصادفات با هزینه هشت میلون تومانی در دادگاه‌ها طرح نشود.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری رویدادهای این چنینی گفت این برنامه صرفا آموزشی نیست بلکه از آن می توان به عنوان نقطه عطفی یادکرد که از طریق آن بتوان مشکلات و چالشها را احصا کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/BqoqIS