امروز سه شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳

رییس کل بیمه مرکزی: مهمترین چالش صنعت بیمه کشور اعتماد عمومی است

رئیس‌کل بیمه مرکزی در جمع اعضای شبکه فروش استان اصفهان گفت: مهمترین چالش صنعت بیمه کشور اعتماد عمومی است و شبکه فروش بیمه با برقراری ارتباط با تنگاتنگ با مردم می تواند این چالش را برطرف کند.

به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مهندس مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در جمع نمایندگان شبکه فروش استان اصفهان گفت ؛نمایندگان بیمه نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگ بیمه ایفا می کنند .

رئیس کل بیمه مرکزی در تبیین این موضوع تصریح کرد؛ بیمه در همه حوزه های خرد و کلان جامعه و مردم حضور جدی دارد و به شیوه‌های مختلف مانند بیمه های خودرو‌، تکمیلی درمان و ساختمان با بیمه گذاران در ارتباط است ، بر همین اساس مانند اکسیژن برای همه واجب است.

مهندس بهزادپور در بخش دیگر ی از سخنان خود با اشاره به ” توسعه بازار” به عنوان یکی از محورهای کلیدی که برعهده شبکه فروش است ، گفت : هرچند در بسیاری از حوزه ها با ایده آل ها فاصله داریم ولی اعتقاد دارم که می توان مانند فرایندی که در بیمه های عمر و زندگی داشتیم و با سازماندهی مناسب به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.
رئیس کل بیمه با تاکید بر توجه جدی به انگیزه‌های شبکه فروش مانند معیشت بهتر و تسهیلات برتر اضافه کرد؛ می توان با استفاده از نظرات و برنامه ریزی مناسب به توسعه بازار بیمه و توسعه فرهنگ بیمه اندیشید.
مهندس بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود با تمرکز بر این نکته که بهره گیری از فناوری اطلاعات یک ضرورت و الزام است گفت ؛ اگر ما در بحث کارگزاران برخط صحبت می کنیم دلیل بر مخالفت ما با تکنولوژی نیست.
رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح جنبه های دوگانه ای که بر فعالیت‌های آنلاین بیمه ای وجوددارد گفت؛ شبکه فروش باید فعالیت های خود را گسترش دهد. ما با تکنولوژی و پیشرفت مخالفتی نداریم و هر خدمتی که بتواند به بیمه گذاران کمک کند مورد حمایت بیمه مرکزی است در این رابطه با استفاده از شیوه های محتلف مانند اصلاح آیین نامه و سرمایه گذاری هم استقبال و حمایت می کنیم در عین حال با هیچ تخلفی در هیچ صورتی کنار نمی آییم و در همین راستا هم سوئیچ بیمه ای را برای نظارت بهتر عملیاتی کردیم.
وی با اشاره به رویکرد بیمه مرکزی مبنی بر استفاده از نظرات همه ذینفعان از جمله شبکه فروش در تصمیم گیری ها ، یکی از مصادیق این موضوع را اصلاح آیین نامه ۱۰۲ دانست و تاکید کرد که این روند در همه تصمیم گیری های بیمه مرکزی جاری و ساری است.
مهندس بهزادپور ایجاد تشکل واحد در شبکه فروش بیمه را یک ضرورت دانست و گفت ؛ فعالیت این تشکل باید به گونه ای باشد که درسایر ارکان تداخلی نداشته باشد.
مهندس بهزادپور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید مجدد بر اینکه بیمه مرکزی دخالتی در امور نمایندگان ندارد گفت نقش شبکه فروش بسیار زیربنایی است جنس فعالیت در بیمه خانوادگی است و در همین فضا است که کار بی بدیلی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی در صنعت بیمه ور حال انجام است.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان این جلسه یکی از زیر بناهای توسعه اقتصادی درکشور را، بیمه دانست و شبکه فروش را یکی از بازیگران اصلی این موضوع نامید .

تقدیر از زحمات فعالان بیمه ای استان اصفهان
در جریان سفر رئیس کل و هیات همراه به استان اصفهان از فعالان بیمه ای استان تجلیل شد.

بنابر این گزارش در نشست شورای هماهنگی بیمه ای استان اصفهان از زحمات و تلاش های ۴ نفر از فعالان بیمه ای استان با حضور رئیس کل، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و مدیران عامل شرکت‌های بیمه ای با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.
اسامی افرادی که از انها در این برنامه تجلیل شد به این شرح است:
– مجتبی آخوندی رئیس قبلی شورای هماهنگی استان 
_ کیومرث رزم گیر رئیس سابق شورای هماهنگی استان بوشهر
_ خانم طاهرزاده مدیر شعبه بیمه کوثر اصفهان
_ آقای ابو طالبی مسوول بازاریابی شعبه بیمه کوثر اصفهان

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Is7YEF