امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقلال ۴ نساجی ۰/ آبی ها یک پای فینال آبی شدند

تیم فوتبال استقلال با پیروزی چهار بر صفر مقابل نساجی مازندران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های ایران به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.

به گزارش فراسو، تیم‌های استقلال و نساجی مازندران از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

استقلال که با غلبه بر تیم‌های تراکتور، ملوان و پارس جنوبی‌جم به مرحله نیمه نهایی جام حذفی رسیده بود، این امیدواری را داشت با حمایت تماشاگرانش نساجی مازندران را شکست داده و اولین فینالیست جام حذفی لقب بگیرد.

شاگردان ساپینتو آخرین بازی خود در لیگ برتر را با پیروزی شگفت‌ انگیز هفت بر یک مقابل تراکتور به پایان رساندند و به دنبال خلق یک برد هیجان انگیز دیگر بودند که به هدف خود رسیدند.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

نساجی مازندران که مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی محسوب می‌شود، تیم‌های فجرسپاسی، آلومینیوم اراک و پیکان را از پیش روی برداشته و به استقلال رسیده بود. شاگردان کارلوس هرناندز در لیگ برتر مقابل پرسپولیس شکست سنگینی را در مازندران متحمل شدند و به دنبال‌ این بودند برای دومین سال پیاپی حضور در فینال را تجربه کنند اما شکست سنگین دیگری را متحمل شدند.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

دقیقه ۴: پاس ارسلان مطهری به جعفر سلمانی رسید و او فرصت خوبی برای شوت‌زنی داشت اما ضربه ضعیف این بازیکن به راحتی در دستان علیرضا حقیقی قرار گرفت.

دقیقه ۸: آرش رضاوند با حرکت پا به توپ خود به پشت محوطه جریمه نساجی مازندران رسید و شوت این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

دقیقه ۱۷: غلامعلی بیگی در پشت محوطه جریمه استقلال اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: مهدی‌پور در پشت محوطه جریمه نساجی مازندران صاحب توپ شد و با چرخش دیدنی شوت زد اما توپ با اختلاف بسیار ناچیزی، در چهارچوب جای نگرفت.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

دقیقه ۲۲: شوت مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه دروازه نساجی مازندران با واکنش عالی حقیقی به کرنر رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال کرنر مهدی‌پور از جناح چپ با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد که آرش رضاوند با جای‌گیری خوب در دهانه دروازه گل اول استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۳۲: پاس عالی سید احمد موسوی به رضا جعفری رسید و ضربه این بازیکن با خوش شانسی سیدحسین حسینی، تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۳۴: آرش رضاوند پس از توپ‌گیری خوب از غلامعلی بیگی قصد پاس به مهدی قایدی را داشت اما تکل علیرضا ابراهیمی باعث شد تا مسیر توپ تغییر کرده و برای دومین بار وارد دروازه حقیقی شود.

دقیقه ۴۲: حامد شیری پس از دفع توپ ناقص مدافعان استقلال توانست دروازه حسینی را باز کند ولی کمک داور آن را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۴۵: مهدی قایدی از سمت راست یک توپ را به روی دروازه ارسال کرد که ضربه او نزدیک بود مستقیما به گل تبدیل شود ولی به شکل خطرناکی روی تور دروازه فرود آمد.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

دقیقه۵۷: شوت مهدی قایدی توسط مدافعان نساجی مازندران دفع شد و دوباره جلوی پای شماره ۱۰ استقلال افتاد. او این بار توپ را به مهدی مهدی‌پور سپرد که این بازیکن به صالح حردانی پاس داد، شوت حردانی پس از واکنش علیرضا حقیقی به تیرک دروازه برخورد کرد و مقابل محبی قرار گرفت که او بدون معطلی گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه ۶۰: شوت صالح حردانی پس از برخورد با مدافعان نساجی مازندران جلوی پای مهدی قایدی افتاد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: ابوالفضل جلالی با عبور از سد مدافع نساجی مازندران پاس خوب را برای شهباززاده ساخته و پرداخته کرد که شوت سجاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

دقیقه ۷۷: نساجی مازندران برای جبران یکی از گل‌های خورده موقعیت خوبی داشت. علی داوران در حالی که بهترین موقعیت را برای باز کردن دروازه حسینی داشت با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۷۹: تعلل مدافعان استقلال و اشتباه رافائل سیلوا باعث شد تا توپ به آداما نیان برسد اما ضربه این بازیکن با واکنش حسینی به کرنر رفت.

استقلال تشنه انتقام؛ یک پای فینال آبی شد

دقیقه ۸۸: پاس سجاد شهباززاده به محمد محبی رسید تا این بازیکن با ضربه چیپ زیبا توپ را از حقیقی عبور داده و گل چهارم استقلال را به ثمر برساند.

استقلال در نهایت با پیروزی قاطع و پرگل چهار بر صفر مقابل نساجی مازندران به فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران صعود کرد.

دیگر دیدار این مرحله بین‌ تیم‌های پرسپولیس و هوادار، فردا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، صالح حردانی(سجاد شهباززاده)، رافائل سیلوا، عارف غلامی(پیمان بابایی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی(امید حامدی فر)، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری(زبیر نیک‌نفس)

ترکیب نساجی مازندران:

علیرضا حقیقی، احسان قهاری، سعید غلامعلی بیگی(آداما نیان)، ایوب کلانتری(اکبر صادقی)، حامد شیری، متین کریم‌زاده، مهرداد عبدی، علیرضا ابراهیمی(کریم اسلامی)، احمد موسوی(حسین زامهران)، محمدرضا مهدی‌زاده و رضا جعفری

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1UTS93