امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

وزیر کار در برنامه «صف اوّل»: کارگران هیچ‌گاه اجازه ندادند ضربه‌ای به تولید وارد شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌زمان با آغاز هفته کارگر با حضور در برنامه «صف اوّل» شبکه خبر سیما عملکرد این وزارتخانه را از زمان تصدی تاکنون تشریح کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» با تأکید بر این که جامعه کارگری نقش بسیار مؤثری در پیروزی انقلاب داشت، به نقش کارگران بعد از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی افزود: جامعه کارگری حدود ۱۴ هزار شهید تقدیم وطن کرد و در همه ادوار این عزیزان نقش بسیار پررنگی در زمینه تولید داشتند و هیچ‌گاه اجازه ندادند کوچک‌ترین ضربه‌ای به تولید وارد شود.

مرتضوی با اشاره با افزایش دستمزد کارگران اظهار کرد: نشست‌های مختلفی در راستای ماده ۴۱ قانون کار و تبصره ۱ و ۲ با جامعه کارگری و کارفرمایی برگزارشد. امسال اعضای شورای عالی کار در نهایت به یک نتیجه دست یافته و دو طرف با امضای آن به توافق افزایش ۲۷ درصدی حداقل حقوق و دستمزد رسیدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که بالغ بر ۱۴ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی در کشور وجود دارد گفت: مجموع بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی نزدیک به ۶ میلیون نفر هستند که برای این جامعه هدف، خدمات درمانی و پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هزینه‌های دارو و درمان در مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی برای این بخش از جامعه هدف رایگان است و پرداختی در مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت فقط ۱۰ درصد است که در تلاش هستیم این مبلغ را به حداقل برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بخش‌ اقتصادی خاطرنشان کرد: در زمینه افزایش حداقل حقوق تلاش‌هایی انجام و اقدامات خوبی نیز انجام شده است تا آتیه این افراد بهبود یابد.

مرتضوی گفت: تلاش بر این است که تعاونی‌های مسکن راه‌اندازی شود و تاکنون اقدامات خوبی متناسب با بودجه انجام است.

وزیر تعاون افزود: در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف و با تلاش‌های بسیار مضاعف تسویه حساب بزرگترین بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی انجام شد. این عدد ١۸۰ هزار میلیارد تومان و از دولت‌های قبل انباشته شده بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده بزرگترین ابربدهکار بانکی سازمان تأمین اجتماعی بود چرا که دولت‌ها برای سازمان تأمین اجتماعی تکلیف تعیین کرده بودند ولی منابع تعلق نگرفته بود و سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق از بانک‌ها قرض می‌گرفت که همین موضوع باعث افزایش تورم می‌شد.

وی تأکید کرد: صندوق بازنشستگی حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود و با روی کار آمدن دولت سیزدهم این بدهی پرداخت و حق‌الناس مردم تسویه شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/c8HZXC