امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تسهیل در صدور ضمانت‌نامه‌های اشتغال روستایی با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون

تفاهم‌نامه همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق کارآفرینی‌ امید با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون، حمایت از اشتغال روستایی و تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌ها به امضاء رسید.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «البرز محمدی» با اشاره به جزییات این تفاهم‌نامه اظهار داشت: با اجرای این تفاهم‌نامه، در صورتی که متقاضیان دریافت تسهیلات از «صندوق کارآفرینی‌ امید» با کسری وثیقه مواجه شدند، می‌توانند از خدمات «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون» بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که صندوق در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب و‌کار‌های خُرد و کوچک راه‌اندازی شده است، افزود: سقف ضمانت‌نامه‌ها تا ۷۰ درصد کل مبلغ اصلی تسهیلات و در مناطق محروم این میزان تا سقف ۸۰ درصد کل تسهیلات خواهد بود.
محمدی تصریح کرد: سقف ضمانت‌نامه‌های صادر‌ شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، برای هر یک از فعالان اقتصادی تا میزان ۲۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی در پایان اظهار‌ امیدواری کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه روند دریافت تسهیلات به‌خصوص در مناطق محروم و روستایی تسهیل شود.
«نعمت‌الله رضایی» مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌ امید، رسالت اصلی صندوق کارآفرینی‌امید را حمایت از کسب‌و‌کار‌های خُرد و کوچک عنوان کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغال‌زا اختصاص یافت.
وی افزود: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، میزان پرداخت تسهیلات در سراسر کشور در سال ۱۴۰۱ بوده است.
رضایی به پرداخت برخط تسهیلات صندوق کارآفرینی‌ امید اشاره و اضافه کرد: با هدف آسان‌شدن شرایط دریافت تسهیلات و تسریع این روند، از ابتدای امسال تسهیلات صندوق کارآفرینی‌ امید تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صورت الکترونیک پرداخت می‌‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AqItSL