امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یک فعال بازار سرمایه: سازمان بورس به حقوقی‌ها دستور خرید و فروش نمی‌دهد

 مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان با تاکید بر اینکه سازمان بورس هیچ‌گاه دستوری به حقوقی‌ها برای خرید و فروش نمی‌دهد، گفت: این سازمان هیچگاه در رشد و افول شاخص کل نقشی نداشته و مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین کننده روند بازار است.

به گزارش فراسو، «محمدمهدی مؤمن‌زاده» با تاکید بر اینکه سازمان بورس هیچ‌گاه دستوری به حقوقی‌ها برای خرید و فروش نمی‌دهد، افزود: حقوقی‌ها بسته به تشخیص خود عمل می‌کنند و سازمان هیچ‌گاه برنامه‌ای را در این باره نداشته است، همچنین در روزهای اخیر نیز سازمان هیچ دستوری به حقوقی نداده است.

وی با بیان اینکه در میان فعالان بازار سرمایه تصور اشتباهی وجود دارد مبنی بر اینکه سازمان بورس در افزایش و کاهش شاخص بورس تاثیرگذار است، اظهار داشت: سازمان بورس هیچگاه در رشد و افول شاخص کل نقشی نداشته و مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین‌کننده روند بازار است.

مؤمن‌زاده معتقد است که شاخص بورس از عواملی مانند صورت مالی و شرایط شرکت‌ها تا سایر عوامل اقتصادی و غیراقتصادی تاثیرپذیر است.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه توسعه مالی مهر آیندگان با تاکید بر اینکه سازمان بورس در طول یک سال اخیر عملکرد خیلی خوبی را در حمایت از بازار از خود نشان داده است، گفت: تاکید بر اصول حاکمیت شرکتی، افزایش شفافیت در بازار سرمایه و برگزاری میزهای صنعت و… سبب شده تا بتوان نمره خوبی را به عملکرد سازمان بورس در حمایت از بازار سرمایه بدهیم.

به گفته وی، صحبت‌های مطرح شده در خصوص دستور سازمان بورس به حقوقی‌ها برای فروش سهام، برداشت دوستانی است که برای هر عاملی دنبال مقصر می‌گردند.

مؤمن‌زاده روند کلی بازار را مثبت دانست و افزود: افت‌وخیزهای مقطعی بازار به معنای تغییر کلی روند بازار نیست، اکنون طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روزهای خیلی خوبی را برای بازار در پیش داریم.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه توسعه مالی مهر آیندگان با بیان اینکه ایجاد روند صعودی بازار به این معنا نیست که هر روز شاخص بورس مثبت باشد یا هر روز تابلوی معاملات سبز باشد، گفت: در بازار شاهد روزهای منفی هم خواهیم بود؛ اما به نظرم این روزهای منفی کمک‌کننده به رشد بهتر بازار سرمایه خواهند بود.

وی اعلام کرد: افرادی که ترس از معاملات بازار دارند در تحلیل‌های خود به سمت فروش سهام می‌روند، در مقابل عده‌ای به سمت بازار ورود می‌کنند که این اتفاق به معنای دست به دست شدن سهام خواهد بود و زمینه‌ساز رشد بهتر بازار می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/U7f27L