امروز سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳

نگاهی به برخی از تمبرهای چاپ شده در ادارات پست کشورها

اتحادیه پستی جهانی برنده جایزه هنری تمبر سال ۲۰۲۳ خود را اعلام کرده است. این جایزه به کریستوفر رلندر، به خاطر عکس‌هایش که ترکیبی از پیکره‌های انسان و طبیعت شهرت دارد، تعلق گرفت. دو عکس از او توسط پست فنلاند بر روی تمبرهای جدید منتشر شده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES) پنجاهمین سالگرد خود را با انتشار یک مجموعه تمبر ویژه جشن می‌گیرد و در این مجموعه گونه‌هایی از گیاهان و جانوران را که با موفقیت‌ حفاظت شدند، معرفی می‌کند.

پست سوئیس تمبر رمزنگاری جدیدی را در ۲ مه ۲۰۲۳ معرفی می کند. این تمبر از ۱۴ نسخه در چاپ های مختلف تشکیل شده است. پست سوئیس نسخه های جداگانه را از ماه آوریل به بعد به تدریج در وب سایت خود معرفی خواهد کرد.

اتحادیه پستی جهانی برنده جایزه هنری تمبر سال ۲۰۲۳ خود را اعلام کرده است. این جایزه به کریستوفر رلندر، به خاطر عکس‌هایش که ترکیبی از پیکره‌های انسان و طبیعت شهرت دارد، تعلق گرفت. دو عکس از او توسط پست فنلاند بر روی تمبرهای جدید منتشر شده است.

مجموعه تمبرهای صلیب سرخ   با عنوان “جلوگیری و آموزش ” که توسط پست فرانسه منتشر شده است.  در این تمبرها یادگیری ژست های کمک های اولیه و مداخله نیروهای داوطلب کمک های اولیه از صلیب سرخ فرانسه در هنگام بلایا، با وسایل اورژانسی نشان داده شده است.

منظره های زیبای اطراف ایستگاه های راه آهن درآمریکا در دهه ۱۸۷۰ بسیار فوق العاده و چشم انداز درخشانی داشتند. اگرچه بسیاری از مناطق ویران شدند اما انتشار تمبر جدید در نهم مارس ۲۰۲۳ توسط پست ایالات متحده آمریکا گویای گوهر هنر معماری است که همچنان در جامعه خود نمایی می کنند و مشتاقان بسیاری دارد.

اولین کشتی بخار در کشور سوئیس در سال ۱۸۲۳ اولین سفر دریایی خود را از طریق دریاچه جنوا آغاز کرد و نوید دهنده شروع عصر ماشینی جدید بود. دویست سال بعد از این اتفاق، پست سوئیس این نقطه عطف را با انتشار یک تمبر خاص جشن گرفت.

آیا میدانستید کارناوال ریو در برزیل به قرن هجدهم بازمی‌گردد و یکی از بزرگ‌ترین کارناوال‌های جهان به حساب می‌آید؟ پست برزیل به مناسبت کارناوال ریو در سال ۲۰۲۳ یک تمبر انتشار داد.کارناوال ریودوژانیر  بزرگترین کارناوال در جهان به حساب می آید که در آن روز دو میلیون نفر در خیابان ها حضور دارند. در این کارناوال که مملو از خوش گذرانی ها و مشتمل بر مراسم مختلف از مدارس مختلف است، افراد رقص هایی را با لباس هایی با طراحهای مختلف انجام می دهند که هر یک داستان کوتاهی را روایت می کند.

اولین شماره تمبر دیجیتال در پست پرتغال با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد و تأیید شد. پست پرتغال  فقط مسئول فروش تمبرهای فیزیکی است. کسب، دسترسی و استفاده از NFT از طریق وب سایت Stampsdaq.com انجام می شود.

تمبرهای زیبای چاپ شده در پست کانادا؛ از سری گلهای محبوب مردم . گفته می شود این  مجموعه تمبر که تصویر گلهای مورد استفاده در دسته گلهای عروسی است؛ به شدت مورد علاقه باغبانان کانادایی قرار گرفته است.

تمبر منتشر شده مربوط به برنده مسابقه‌ طراحی تمبر فرانسه در سال ۲۰۲۳ با موضوع صلح؛ در این تمبر دستهای در هم تنیده به شکل قلب درآمده اند و به عنوان نماد صلح و دوستی نشان داده شده اند.

عید پاک در پایان هفته مقدسی است که عیسی وارد اورشلیم می‌شود و توسط سربازان رومی دستگیر و پس از تحمل مصائب مصلوب می شود. زمان این عید اولین یکشنبه بعد از ماه کامل پس از اعتدال بهاری برمی گردد. تمبرهای منتشر شده اسلوونی به این مناسبت را  در زیر می بینید.

پست گورنسی با انتشار مجموعه تمبرهایی  صد و پنجاهمین سالگرد انتشار کتاب دوردنیا در هشتادروز ژول ورن را گرامی داشت. برخی از رویدادهای کلیدی ماجراجویی آقای فوگ در این تمبرها به تصویر کشیده شده است.

این تصویر مربوط به اولین تمبر کمیک استریپ پست فرانسه است که بتازگی منتشر و مورد استقبال قرار گرفته است. تصویر این تمبر معروفترین سگ کمیک فرانسوی است که ۷۵ سالگی اش با انتشار این تمبر گرامی‌داشته شده است‌.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/I6RCGJ