امروز جمعه، ۱۳ مهر ۱۴۰۳

نقش بانک تجارت در راه اندازی ابر پروژه زیست محیطی کشور

فاز نخست پروژه عظیم زیست محیطی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حمایت ۵۰ هزار میلیارد ریالی بانک تجارت، اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رییس جمهوری در استان خوزستان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش فراسو؛ پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در حالی ماه گذشته راه ‌اندازی شد که بانک تجارت نقش مهمی در تامین مالی این پروژه یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلاری داشت.

فاز نخست پالایشگاه هویزه خلیج فارس به بهره‌برداری رسید

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، مصداق یک پروژه تمام ایرانی است که با سرمایه گذاری داخلی و به دست متخصصان ایرانی طراحی، ساخته و راه اندازی و به مردم خوزستان و ملت ایران هدیه داده شد.

راه ‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس در حالی به سرانجام رسید که کشورمان در شرایط شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و مسئولان مربوطه با تکیه بر سرمایه و توانمندی داخلی توانستند به اهداف خود در این طرح عظیم برسند.

شرکت هلدینگ خلیج فارس در موضوع ساخت پالایشگاه گاز هویزه، کارآمدی، توانمندی و تخصص جوانان و متخصصان ایرانی را به جهانیان ثابت کرد و به عنوان یک مجموعه توانمند توانست در مدت زمان کوتاه و با هزینه‌ های بسیار کم، فاز یک پالایشگاه گاز هویزه را عملیاتی کند.

این در حالی است که بانک تجارت برای این پروژه مهم زیست محیطی که با هدف جمع‌ آوری گازهای همراه نفت در منطقه غرب کارون ساخته شده است، ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی و ۲۵ هزار میلیارد ریال برای این پروژه تامین ‌مالی انجام داده است.

در این پروژه که موجب کاهش آلودگی هوای شهر اهواز تا ۴۰ درصد می‌ شود، روزانه ۳۴۰ میلیون فوت ‌مکعب گاز طبیعی نیز به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

همچنین در پالایشگاه هویزه خلیج فارس، روزانه ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید می ‌شود.

فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد/ تزریق روزانه ۳۴۰ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج ‌فارس یک پالایشگاه گاز در منطقه جفیر شهرستان هویزه از توابع استان خوزستان است که گاز ترش همراه نفت را از چاه‌ها و تاسیسات بهره برداری میادین نفتی غرب کارون یعنی میدان نفتی یادآوران، میدان نفتی آزادگان شمالی و میدان نفتی یاران شمالی جمع ‌آوری و پالایش کرده و به گاز شیرین تبدیل می‌کند.

محصول این پالایشگاه علاوه بر تزریق روزانه ۳۴۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به شبکه گاز سراسری، روزانه ۹۷ هزار بشکه (سه هزار و ۹۹۰ تن) ان ‌جی ‌ال است که به‌ عنوان خوراک با یک خط لوله به پتروشیمی بندرامام ارسال خواهد شد.

این پالایشگاه همچنین قرار است روزانه ۴۱ تن گوگرد گرانول‌ شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی تولید کند.

بانک تجارت طی سالهای اخیر کوشیده است تا ضمن رعایت اصول اخلاق حرفه ای، به مسئولیت های اجتماعی و ملی خود نیز عمل کند. این بانک با تطبیق مسئولیت‌های اجتماعی خود با آرمان‌های جهانی توسعه پایدار، گامی نو در را ستای توسعه پایدار بومی نیز برداشته است.

حمایت و همکاری با سازمان حفاظت از محیط زیست نیز یکی از مسئولیت های اجتماعی بانک تجارت محسوب می شود که طی سالهای گذشته این وظیفه را به خوبی انجام  داده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OXkr4n