امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

روابط‌عمومی در عصر آگاهی و جهانی‌شدن اطلاعات

فراسوخبر/ اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که به‌خوبی می‌توان نقش مؤثر روابط‌عمومی‌ها را در تمامی راهبردها، اهداف و چشم‌اندازهای تعریف‌شده در هر مجموعه‌ای مشاهده کرد.

برخلافِ گذشته که روابط‌عمومی در هر نهاد و سازمانی مغفول واقع‌شده و کم‌ترین توجه را از رأس هرم مدیریتی دریافت می‌کرد، امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که عصر ارتباطات، جایگاه روابط‌عمومی را در همه‌ی سازمان‌ها و به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی، به یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین ارکان پیشرفتِ هر سازمانی ارتقاء داده است.

با توجه به آن‌که در عصر آگاهی و جهانی‌شدن اطلاعات و ارتباطات قرار داریم و مطالبه‌گری از سوی مخاطبان هر روز نسبت به گذشته پررنگ‌تر می‌شود، برقراری ارتباط مؤثر میان سازمان و مخاطبانش نیازمندِ هوشمندی، خلاقیت، پاسخگوییِ به‌موقع و انعطاف‌پذیری است تا بتواند یک ارتباط دوسویه‌ی موفق را برقرار و مدیریت کند و این ظرفیت را تنها می‌توان در روابط‌عمومی‌ها یافت.

و اما نقش یک روابط‌عمومی هوشمند و اثرگذار در صنعت بیمه به‌دلیل ماهیت فعالیت‌های بیمه‌گر، اهمیتی دوچندان می‌یابد. حفظ ارتباطات درون‌سازمانی، انتشار به‌موقع اخبار و شفاف‌سازی فعالیت‌ها، حرکت در مسیر اهداف و چشم‌اندازها، معرفی خلاقانه محصولات بیمه‌ای متناسب با نیاز مشتریان، ارتباط مؤثر با نهادهای ناظر و انعکاس به‌موقع مطالبات بیمه‌شدگان به مدیران ارشد، طراحی و مدل‌سازی تبلیغات اثرگذار و طراحی مدل‌های رفتاری سازمانی جهت جلب اعتماد مخاطبان تنها بخشی از ضرورت‌هایی است که فعالان عرصه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ باید به آن توجهی خاص داشته باشند، چراکه حساسیت و دانش زیادی را طلب می‌کند.

روابط‌عمومی کارآمد در صنعت بیمه هنگام استفاده از ابزارها و برنامه‌های تبلیغاتی، هوشمند عمل کرده، نقش و اثرگذاری تبلیغات را به‌خوبی می‌شناسد و به‌طور همزمان در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ بیمه از یک‌سو و حضور در بازارهای رقابتی به‌منظور فروش بیشتر از دیگر سو گام برمی‌دارد.

در واقع، روابط‌عمومی در صنعت بیمه باید یک روابط‌عمومی پویا و به‌روز باشد به‌گونه‌ای که بتواند هرلحظه خود را متناسب با نیاز سازمان و مخاطبان در مسیر رشد و هم‌افزایی قرار دهد.

فرارسیدن روز روابط‌عمومی و روز جهانی ارتباطات را به همه‌ی فعالان حوزه‌ی روابط‌عمومی، رسانه و در سطح کلان‌ آن «ارتباطات» به‌ویژه فعالان روابط‌عمومی در صنعت بیمه تبریک می‌گویم و برای‌شان چشم‌اندازی روشن را در مسیر تعالی و موفقیت سازمانی و فردی آرزو دارم.

محمود سلطان‌آبادی – مدیر روابط‌عمومی بیمه دانا 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8qwsfW