امروز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

«تکنولوژی»، فرصتی برای تبدیل ایده به طرح های نوین پستی

پست جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرصت های فناوری و توان شرکتهای استارتاپی  و دانش بنیان توانسته است نقشی مهم در تحقق دولت الکترونیکی ایفا کند و نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت و شهروندان استمرار بخشد.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات وامور بین الملل شرکت ملی پست، سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره این شرکت در یادداشتی که در فصلنامه ی چاپار منتشر شده است،از نقش تکنولوژی در تبدیل ایده های پستی به طرح های نوین گفته که متن کامل این یادداشت در ادامه آمده است.

در عصر کنونی افراد جامعه از سبک زندگی متفاوتی برخوردارند. به کارگیری فناوری های نوین در زندگی روزمره به سرعت به سمت هوشمندسازی سوق یافته و بخش پست نیز از این قاعده مستثنی نبود است.
امروز شبکه پست ایران با اتخاذ رویکردهای نوآورانه و ابتکاری و همچنین بهره گیری از فناوری اطلاعات و نیروی انسانی متعهد و متخصص بر بسیاری از محدودیت ها غلبه کرده است.
همانطور که در چندسال گذشته شاهد بودیم شیوع کرونا و قرنطینه سراسری و به تبع آن افزایش خریدهای اینترنتی سبب شد تا نقش پست بیش از پیش نمایان و جایگاهش تقویت شود.
پست دراین دوران توانست با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، تجهیزات و زیرساختهای خود را همسو با فناوری به جهت خدمت رسانی به هموطنان تقویت و هوشمندسازی را در دستور کار قرار دهدو  با بهره گیری از ابزارهای فناورانه و نیروی انسانی متعهد و کارآمد در این ایام برگی زرین را در تاریخ غنی خود ثبت کند.
شاید بد نباشد بدانیم علیرغم تمام محدودیتهای موجود، طبق گزارش تجارت الکترونیکی سال ۹۹، شرکت ملی پست با ۷۷ درصد بیشترین سهم در جابه‌جایی مرسولات را بر عهده داشته و دیگر  بازیگران این حوزه چون شرکت‌های خصوصی پست، شرکت های باربری و حتی سیستم توزیع خود شرکت‌های تجارت الکترونیکی نتوانستند سهم قابل توجهی در بازار لجستیک ایران به دست بیاورند.
شرکت ملی پست با درک اینکه عرصه فناوری اطلاعات چه به عنوان یک فرصت و چه به عنوان یک تهدید از اهمیتی حیاتی برای ادارات پست برخوردار است و نباید این فناوری و پیامدهای آن را نادیده گرفت،  به شبکه ای پویا، چالاک، مقاوم و حساس به خواسته های مشتریان و جامعه تبدیل شده است.
پست جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرصت های فناوری و توان شرکتهای استارتاپی  و دانش بنیان توانسته است نقشی مهم در تحقق دولت الکترونیکی ایفا کند و نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت و شهروندان استمرار بخشد.
امروز که مدل های کسب و کار تحت تاثیر اقتصاد دیجیتال دستخوش تغییرات عمده ای شده و تجارت الکترونیکی به سرعت در حال گسترش است  پست توانسته در سرعت بخشی به توسعه این بخش نقشی تعیین کننده ایفا کند.
بی تردید پست ایران شاهد تحولات چشمگیری بوده و نظیر سایر شرکتهای پستی دنیا در تلاش برای سازگاری با تغییرات محیط  و بهبود خدمات خود برای جامعه بوده است. استراتژی پست ایران در چند سال اخیر این بوده که به موازات سایر اقدامات، کسب وکار الکترونیکی قوی و مولد را  ایجاد کرده و آنچه را که در شبکه سنتی پستی در حال انجام  است، قوی تر و باکیفیت تر ارائه دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/VJqdIT