امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هدف‌گذاری گروه هتل‌های پارسیان روی گردشگران چین و روسیه

محمدعلی ابوطالبی مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان  وابسته به بنیاد مستضعفان با اشاره به کاهش ارزآوری از راه خدمات هتل‌داری به گردشگران خارجی، به هدف‌گذاری  این زنجیره بزرگ هتلی روی گردشگران روسیه، چین و کشورهای همسایه تأکید کرد.

به گزارش فراسو، مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان درب خصوص خدمات ارائه شده در این گروه اقامتی به مسافران در ۲۰ شهر کشور، گفت: خدمات اقامتی در گروه پارسیان در سه سطح ۳ تا ۵ ستاره ارائه می شود. همچنین به سبب توسعه امکانات پذیرایی، انواع خدمات غذا و نوشیدنی نیز در هتل‌های پارسیان از جمله خدمات رستورانی، کافه و میزبانی از مراسمات و غذای بسته‌بندی‌شده ارائه می‌شود.

محمدعلی ابوطالبی افرزود: مدل‌های اصلی ارائه خدمات در  گوره هتل های پارسیان مشترک است و بسته به درخواست مشتری و شرایط محیطی هر هتل در منطقه خود سفارشی‌سازی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما در گروه  پارسیان، تعداد ۳ هزار اتاق با امکان ارائه خدمات ۴ و ۵ ستاره داریم که بزرگترین ظرفیت یکدست خدمات هتلی ایران به شمار می‌رود. ارائه خدمات استاندارد با قابلیت سفارشی‌سازی که برگرفته از دانش فنی مدیریت هتل و مهارت کارکنان پارسیان است، مهمترین ویژگی گروه هتل‌های پارسیان به‌شمار می‌اید.

ابوطالبی  همچنین درباره سطح مهارتی کارکنان پارسیان گفت: هم‌اکنون بسیاری از مدیران و مشاوران متخصص در صنعت هتلداری کشور از بازنشستگان پارسیان هستند و این باعث افتخار ماست که انتقال تجربه در زنجیره پارسیان، در کنار برنامه‌های آموزشی و پرورش پرسنل، به جز دارایی‌های مادی، نیروی انسانی بزرگترین سرمایه پارسیان است. همچنین پارسیان دارای اولین و بزرگترین سیستم فروش مرکزی است. «پارسا» پلتفرم مدیریت بازاریابی و فروش هتل‌های پارسیان بستر مدیریت متمرکز ارتباط با مشتریان، رزرواسیون و ارائه خدمات ۲۰ هتل پارسیان به صورت یکپارچه است که به عنوان یک مزیت رقابتی ارتباط پارسیان با ۵۰۰ آژانس مسافرتی ایرانی و خارجی و ۷ میلیون مسافر ایرانی و خارجی که در سال‌های اخیر میهمان پارسیان بودهاند را فراهم میکند.

مدیرعامل گروه هتل های پارسیان در پاسخ به این سوال که سهم پارسیان در بازار هتلداری کشور چه میزان است و برای جذب میهمانان خارجی چه برنامه‌‌هایی دارید، گفت: هتل‌های پارسیان دارای ضریب بهره‌برداری ۱۰۷ درصدی از بازار است و ما حدودا ۱۰ درصد سهم از ظرفیت بازار را در اختیار داریم. وی تأکید کرد: در سال‌های قبل از ۱۳۹۷ فروش خدمات به توریست‌های خارجی که منجر به کسب درآمدهای ارزی می‌شد، یک روند نسبتا با ثبات، هرچند دارای نوسانی قابل پیش‌بینی را داشت. طی سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله تنش‌های سیاسی و همه‌گیری کرونا، روندهای قبلی هرگز تکرار نشد.

ابوطالبی گفت: صنعت گردشگری حساسیت‌های شدیدی به تغییر و تحولات محیطی دارد که منجر به تغییر شدید الگوهای رفتاری بازار با مقاصد مختلف از جمله تفریحی، تجاری و حتی درمانی می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی به شدت کاهش یافته است؛ هرچند به دلیل مزیت‌های رقابتی و هوشمندی فرآیندهای مدیریت بازاریابی و کسب درآمد، پارسیان به سرعت بازارهای خود را تغییر داد، اما به لحاظ اهمیت کسب درآمدهای ارزی برای کشور، این مهم با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده است. هم‌اکنون هدف‌گذاری پارسیان توسعه بازارهای روسیه، چین و کشورهای همسایه است و تعاملات خوبی هم با فعالان در این بازارها انجام شده است.

مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان خبر داد: ما در حال تکمیل زنجیره ارزش خدمات گردشگری با کمک سایر فعالان در بازار به خصوص در حوزه تفریحی، زیارتی و درمانی هستیم که تا حدی می‌تواند جبران‌کننده درآمدهای ارزی سال‌های قبل باشد./ دنیای سرمایه گذاری آنلاین

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Tx2Nk6