امروز شنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی

۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب کمک به ساخت و یا تکمیل این واحدها با امضای تفاهم‌نامه ای بین این بنیاد و سازمان بهزیستی ساخته می شود.

به گزارش فراسو به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف کمک به احداث و یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی (در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر) در شیرخوارگاه شبیر انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به جمعیت ۹۰ میلیونی کشور خاطرنشان کرد: بدون شک از این تعداد جمعیت افرادی هستند که از نظر جسمی کم توان بوده و افتخار ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این است که خادم این مددجویان باشیم.

اکبر نیکزاد افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است که سالیانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که ۲۰۰ هزار آن در روستاها و ۲۰۰هزار آن در شهرها است، در راستای نهضت ملی مسکن بسازد که ۵ درصد از آن متعلق به نهادهای حمایتی همچون مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

وی اظهار داشت: به همین منظور و بر اساس تفاهم‌نامه‌ بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور ساخت واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

نیکزاد با اشاره به ساخت مسکن‌های متمرکز توسط این بنیاد تاکید کرد: بر اساس قانون ۵ درصد از این گونه ساخت و سازها با معرفی کمیته امداد و بهزیستی کشور به محرومان و متقاضیان تحت پوشش این نهادها تعلق خواهد گرفت.

وی یادآوری کرد: با معرفی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و تعلق تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بلاعوض بهزیستی به این افراد در روستاها و شهرها مسکن آنها بین ۶ ماه تا یک سال ساخته و تحویل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/VmJcZU