امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۲ درصدی سفرهای جاده‌ای در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۲

مطابق اعلام معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، تعداد تردد بین استانی از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین امسال، ۴۵ میلیون و ۸۳۳‌هزار و ۸۴۹ وسیله نقلیه اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد، نسبت به نوروز ۱۴۰۰، حدود ۵۱ درصد و نسبت به نوروز ۱۳۹۹ به میزان ۲۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فراسو، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۲ به صورت روزانه گزارش میزان سفرها و ترددهای زمینی، دریایی، ریلی و هوایی و رخدادها و اقدامات انجام شده را تهیه و منتشر کرد.

بر اساس این‌گزارش، در ایام سفرهای نوروزی تعداد یک‌هزار و ۸۷۸ سامانه به ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌ها پرداخته که حدود ۳۶۹ هزار پلاک را رویت کرده و پنج میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸۴ تخلف را به پلیس ارسال کرده است.

همچنین در این ایام، مراجعه کاربران به سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

ثبت بیش از ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تماس با ۱۴۱

در این مدت بیش از هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تماس توسط مسافران نوروزی انجام شده که با افزایش حدود ۳۶ درصدی نسبت به نوروز قبل همراه شده است. بیش از ۱۶۲ میلیون و ۵۶۱ هزار مراجعه به سایت ۱۴۱ و حدود ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه نیز از طریق نرم‌افزار ۱۴۱ انجام شده که به ترتیب با رشد ۱۷۹ درصد و ۱۶۹ درصدی همراه شده است.

افزایش ترددهای بین استانی در نوروز ۱۴۰۲

این گزارش می افزاید: استان سیستان و بلوچستان با جابه‌جایی ۵۳۰ هزار و ۴۵۴ وسیله نقلیه (۲۱ درصد افزایش) بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ را ثبت کرده است.

همچنین ایلام با ۷۰۷ هزار و ۳۶۷ وسیله نقلیه (۱۹ درصد افزایش)، خوزستان با بیش از یک میلیون ۹۶۲ هزار وسیله نقلیه (۱۸ درصد افزایش)،‌ کرمان با ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۲۸ وسیله نقلیه (۱۷ درصد افزایش) و گلستان با یک میلیون و ۷۰۷ هزار و ۹۴۸ وسیله نقلیه (۱۰ درصد افزایش) دیگر استان‌های دارای بیشترین رشد تردد بین استانی در نوروز امسال بودند.

رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس بیشترین تردد بین استانی در نوروز ۱۴۰۲

مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در سطح کشور در ایام نوروز به ۱۰۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۴۶ وسیله نقلیه رسید. استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، اصفهان، مازندران، فارس، گیلان و همدان به ترتیب ۱۰ استان دارای بیشترین تردد وسیله نقلیه در این ایام بودند.

متوسط روزانه تردد بین استانی از ابتدای طرح ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۵۶۴ وسیله نقلیه بوده است. تغییرات تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال ۴۰۱ معادل ۲۱ درصد افزایش یافته است. این رقم در مقایسه با نوروز ۱۴۰۰، ۵۱ درصدافزایش یافته و در مقایسه با مدت مشابه نوروز ۱۳۹۹ با ۲۴۶ درصد رشد همراه شده است. همچنین تغییرات تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال ۱۳۹۸ افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین تردد بین استانی روزانه نیز ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۲۴ وسیله نقلیه و در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gg8yko