امروز سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳

تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی پررنگ‌ تشکل‌های مردمی در برگزاری مراسم هفته کارگر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر بر ضرورت نقش‌آفرینی پررنگ‌ تشکل‌های مردمی در برگزاری مراسم هفته کارگر تأکید کرد و گفت: انجمن‌ها و تشکل‌ها، حلقه‌های میانی حاکمیت و مردم هستند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد چکشیان» در نشست با تشکل‌های کارگری به مناسبت هفته کارگر گفت: هفته کارگر یک جشن ملّی برای کارگران است بنابراین خود کارگران باید در برگزاری باشکوه‌تر آن نقش‌آفرینی کنند و ‌این موضوع اکنون به دوش تشکل‌ها به عنوان نماینده جامعه کارگری است.

وی با اشاره به اهمیت نقش حلقه‌های میانی در حکمرانی مردمی، گفت: نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی بسیار حائز اهمیت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با نقش حرکت عمومی جامعه در حکمرانی مردمی، گفت: در ادبیات رهبران انقلاب اسلامی نیز تأکید شده است که بدون حضور و نقش‌آفرینی مردم در همه حوزه‌های حکمرانی، کارها به سرانجام نمی‌رسد.
وی یکی از راهکارهای مردمی‌کردن امور را توجه به نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی دانست و افزود: تشکل‌های کارگری مصداقی مهم از حلقه‌های میانی هستند.
چکشیان افزود: نقش حلقه‌های میانی به عنوان مجموعه‌هایی از خود مردم که دارای ذهن فعال و زبان گویا هستند، در تحقق این مهم بسیار اساسی است.
رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارگر افزود: بنابراین تشکل‌های کارگری به عنوان حلقه‌های میانی که واسط بین حاکمیت و آحاد مردم هستند، با ذهنی پویا و زبانی گویا باید از سویی پیشران‌ و موتور محرک جامعه کارگری در رشد و پویایی اقتصاد کشور و از سوی دیگر نماینده جامعه کارگری در احقاق حقوق این قشر زحمت‌کش و اثرگذار باشند.
در این ابتدای این نشست تشکل‌های کارگری به بیان نظرات و دغدغه‌های جامعه کارگری و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌تر مراسمات هفته کارگر پرداخته و با یادآوری نقش جامعه کارگری در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی همچون دفاع مقدس که ۲۰ هزار نفر رزمنده و ۱۴ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کردند، خواستار توجه بیشتر به دغدغه‌های این جامعه بزرگ در کشور شدند.
لازم به ذکر است که در این نشست «سیدفخر‌الدین نژاد‌ موسوی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، «سیدمحمد یاراحمدیان» رئیس هیئت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران، «سمیه گل‌پور» سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، «ولی‌الله صالحی» مشاور ارشد و عضو هیئت مدیره کانون‌ عالی شوراهای اسلامی کار کشور، «حسین مرادی‌نژاد» مشاور امور فرهنگی اجتماعی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، «محمد اسدی» رئیس کانون عالی بازنشستگی، «هادی بهداد» رئیس کمیته جشنواره امتنان، «احمد نقی‌پوران» رئیس کمیته فرهنگی ستاد اجرایی هفته کارگر و «عبدالرسول حامدی» دبیر ستاد اجرایی هفته کارگر حضور داشتند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8CdX1F