امروز شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

با چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت بیشتر آشنا شوید

چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت به عنوان یک نوع جدید از چک به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به انجام امور فیزیکی در سامانه‌های بانک تجارت تهیه و تأیید می‌شود. در این نوع از چک، مشخصات کامل صادر کننده، مشخصات شعبه صادر‌کننده و مقصد، مبلغ و محل قابل پرداخت و همچنین تاریخ صدور و سررسید پرداخت به صورت الکترونیکی درون سامانه ثبت و ذخیره خواهند شد.

به گزارش فراسو، برای پذیرش چک الکترونیکی توسط بانک تجارت ابتدا باید آن را در سامانه ثبت کرد و پس از تأیید و تصویب آن، امکان بهره‌گیری از آن به وجود می‌آید. در گام بعد شعبه مدنظر بانک صادرات با استفاده از سامانه خود، صحت و سقم چک را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن آن، مبلغ مورد نظر را به حساب مدنظر واریز می‌کند. قانون جدید چک شامل دستورالعمل‌هایی برای صدور آن و پرداخت چک الکترونیکی است. به منظور بهره‌گیری از سامانه چکاد مربوط به بانک صادرات باید به طور کامل با آن آشنا شوید.

این سامانه امنیت بالایی دارد.

آشنایی با چک امن دیجیتال (چکاد) مربوط به بانک صادرات

چک دیجیتال بانک تجارت با ارائه خدمات ثبت و پردازش آنلاین به مشتریان این بانک امکان انجام مبادلات مالی را به صورت سریع، امن و بدون نیاز به حضور مشتری در شعب بانک ارائه می‌دهد. با استفاده از خدمات چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت مشتریان این بانک می‌توانند به سادگی و با کمترین هزینه چک الکترونیکی خود را صادر کرده و به مقصد مدنظرشان ارسال کنند. این سامانه علاوه بر سرعت بالا در ثبت و پردازش، امنیت و حریم خصوصی مناسبی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

چک امن دیجیتال (چکاد) را می‌توان از جمله معدود سامانه‌هایی در کشور دانست که به صورت بیست و چهارساعته امکان دسترسی به آن وجود دارد. این امر از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از کاربران علاقه‌ دارند تا در هر ساعتی از شبانه روز به کلیه خدمات مربوط به انواع چک‌های دیجیتال دسترسی داشته باشند. خوشبختانه بانک تجارت با فراهم کردن کلیه امکانات به کاربران خود این اجازه را داده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به استفاده از خدمات مربوط به چک‌های دیجیتال اقدام کنند.

تفاوتی ندارد که از چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت به چه منظور استفاده می‌‌کنید؛ زیرا در هر صورت این سامانه یکی از بهترین گزینه‌های موجود در حوزه چک‌های دیجیتال به شمار می‌آید و حتی در همین مدت کوتاه فعالیت توانسته است نظر بسیاری از کاربران حرفه‌ای را به خود جلب کند.

این سامانه دارای بخش‌های مختلفی است

این چک چه تفاوتی با چک‌های عادی دارد؟

در چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت به جای کاغذ از امضای دیجیتال برای تأیید صحت و سقم چک استفاده می‌شود. این امضا با استفاده از فناوری رمزنگاری به صورت امن و معتبر تأیید و ثبت می‌شود و مشکلات مربوط به چک‌های کاغذی مانند تغییر و تحریف چک، حذف نام صادر کننده و سایر مشکلات مربوطه را نخواهد داشت.

برای استفاده از خدمات چک دیجیتال بانک تجارت نیاز است که ابتدا عضو همراه بانک شوید و برنامه «هامون» را در دستگاه همراه خود نصب کرده و سپس در آن ثبت نام کنید. بعد با داشتن حساب جاری در بانک تجارت، می‌توانید به سادگی از خدمات این چک دیجیتال استفاده کنید.

در صورت فعال شدن خدمات چک دیجیتال، مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین دسته چک خود را صادر کرده و چک‌های الکترونیکی را به مقصد خود ارسال کنند. همچنین با استفاده از خدمات دیگری که در سامانه چک دیجیتال بانک تجارت ارائه می‌شود، مانند وصول چک و تحویل چک بین بانکی، می‌توانید به راحتی از خدمات چک دیجیتال استفاده کنید.

علاوه بر روش مذکور برای دریافت و استفاده از خدمات چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت می‌توانید به صورت حضوری به یکی از شعبه‌های این بانک مراجعه کنید و یا از طریق سایت و اپلیکیشن بانک تجارت اقدام به فعال سازی خدمات چک دیجیتال کنید.

این سامانه مختص بانک تجارت است

امنیت بسیار بالای چک‌های امن دیجیتال نسبت به سایر موارد

چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت به دلیل عدم وجود کاغذ و استفاده از امضای دیجیتال، امنیت بالاتری نسبت به چک کاغذی دارد و احتمال تغییر و تحریف در آن به شدت کاهش می‌یابد. همچنین با ایجاد زیرساخت‌های امنیتی توسط بانک مرکزی، احراز هویت و اعتبارسنجی در سامانه چک دیجیتال به صورت دقیق و مطمئن انجام می‌شود.

سامانه چک دیجیتال بانک تجارت از کد خاصی به نام «نهاب» برای حفظ امنیت چک‌های دیجیتال استفاده می‌کند. نهاب حاوی اطلاعات هویتی مشتریان بانکی است و با اختصاص دادن شماره شناسایی ویژه برای هر کاربر، امکان احراز هویت با سرعت بالا به منظور ارائه خدمات به مشتریان را فراهم می‌کند. همچنین بانک مرکزی با بررسی مداوم سامانه چک دیجیتال اطمینان حاصل می‌کند که تمامی معاملات صورت گرفته به صورت قانونی و با رعایت مقررات مربوطه انجام شده است.

استفاده از چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت در معاملات مالی، علاوه بر ایجاد سرعت و راحتی در انجام تراکنش‌ها، امنیت و اعتماد بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همین­طور استفاده از چک دیجیتال علاوه بر ایجاد راحتی و سرعت در انجام تراکنش‌های مالی، باعث حذف مراحل بی ربط و هدررفت زمان در فرایند صدور و پرداخت چک خواهد شد. چنین سیستمی به منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از چک کاغذی یک انتخاب بی‌نظیر محسوب می‌شود.

امکان استفاده از این سامانه به سادگی هرچه‌تمام‌ وجود دارد

سخن پایانی

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی همه بانک‌ها در حال ارائه خدمات خود به صورت دیجیتال هستند، بانک تجارت نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام داده است که از بین آن‌ها می‌توان به سامانه چکاد اشاره کرد. این سامانه بسیار ویژه را می‌توان نسل جدیدی از چک‌ها دانست.

از مهم‌ترین ویژگی‌های چک امن دیجیتال (چکاد) بانک تجارت می‌‌توان به سرعت و امنیت فوق‌العاده بالای این سیستم اشاره کرد. کلیه کاربران بانک  تجارت می‌توانند با نصب برنامه هامون نسبت به بهره‌گیری از این سامانه اقدام کنند. شایان ذکر است که این سامانه تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند؛ بنابراین کاربران می‌توانند از بابت امنیت مناسب آن  اطمینان کامل داشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hPQKiY