امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

از ادارات کل مالیاتی برتر کشور تجلیل شد

در دومین روز از اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور بر اساس شاخص‌هایی مانند مبارزه با فرار مالیاتی، هوشمند سازی و فناوری‌های مالیاتی و رشد درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته، از ادارات کل برتر کشور تجلیل شد.

به گزارش فراسو به نقل از اینتا، در دومین روز از اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور که با شعار «هوشمندسازی، مؤدی مداری، عدالت مالیاتی» ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در استان هرمزگان برگزار شد، ادارات کل استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، قم، سمنان، فارس، مرکزی، یزد، ایلام و اداره کل مؤدیان متوسط به عنوان ادارات کل مالیاتی برتر کشور معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

طی دو روز برگزاری این اجلاس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، مدیران مالیاتی سراسر کشور، ضمن ارزیابی فعالیت‌ها و عملکرد سال ۱۴۰۱ و همچنین میزان پیشرفت مصوبات اجلاس گذشته، چارچوب خط‌مشی‌ها و سیاست‌های سازمان در سال آتی را بررسی و تدوین کردند.

گفتنی است با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در تأمین منابع عمومی بودجه و ضرورت استقلال بودجه از درآمدهای نفتی، سازمان امور مالیاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان‌های تنظیم گری و تأمین‌کننده منابع مالی کشور مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CQ3GuE