امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
گفت و گوی صریح وزیر ارتباطات با مردم در برنامه نگاه یک

وزیر ارتباطات: ۳۵ میلیون نفر عضو پیام رسان‌های داخلی هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که میزان کاربران فعال در پیام‌رسان‌های داخلی به ۳۵ میلیون نفر رسیده و تلاش وزارتخانه ارائه بهترین خدمات به کاربران داخلی است.

به گزارش فراسو، عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی روز به روز افزایش می‌یابد و تا امروز بیش از ۳۵ میلیون از مردم کشور عضو پلتفرم‌های داخلی شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به عنوان نمونه پیام رسان «ایتا» به ۲۱ میلیون کاربر فعال در ماه رسیده است و نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از مردم کشور در پیام رسان «بله» فعال هستند و پیام رسان «روبیکا» نیز ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

وی خاطرنشان کرد که وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات تمام تلاش لازم را برای خدمات رسانی بهتر و با کیفیت برای همه پیام رسان‌های داخلی فراهم می‌کند.

زارع‌پور در ادمه درباره واردات گوشی تلفن همراه و ممنوعیت آیفون ۱۴ نیز گفت: گوشی وسیله زندگی مردم است و هرگونه محدودیتی که ممکن است مشکلاتی برای مردم ایجاد کند، حداقل باید اطلاع‌رسانی شود ؛ در حال حاضر در این حوزه قدری عدم شفافیت وجود دارد و از وزارت صمت می‌خواهم که تکلیف این موضوع را روشن کنند.

وی عنوان کرد: البته دیروز در فرودگاه تصویری منتشر شد که واردات آیفون ۱۴ و به بالا مشکلاتی دارد اما در هر حال باید اطلاع‌رسانی شود.

وی با یادآوری اینکه این وزارتخانه در حوزه ثبت سفارش گوشی و محصولات الکترونیکی مسئولیتی ندارد، گفت: در حال حاضر گوشی به جزو لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است و باید تلاش کنیم که اولا به سمت گوشی‌های تولید داخل برویم.

زارع پور افزود: سالانه بین سه تا چهار میلیارد دلار صرف واردات ۱۴ تا ۱۵ میلیون گوشی تلفن همراه می شود و ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Kgowd5