امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات: قابلیت‌های جدیدی برروی پلتفرم‌های داخلی اضافه می‌شود

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت پلتفرم های داخلی در کشور افزایش می‌یابد گفت: در کنار این امر تلاش خواهد شد تا قابلیت‌های جدیدی نیز برروی آنها برای استفاده کاربران داخلی اضافه شود.

به گزارش فراسو، «عیسی زارع‌پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کرمانشاه اظهار کرد: تعداد کاربران فعال در پیام‌رسان‌های داخلی هم اکنون به بیش از ۳۵ میلیون نفر رسیده و تلاش این وزارتخانه ارائه بهترین خدمات به کاربران آنها است.

وی با بیان اینکه میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی روز به روز در حال افزایش است افزود: در حالی که قبلا استفاده میلیونی از پلتفرم های داخلی در کشور شبیه به یک آرزو بود ولی الان به همت جوانان و نخبگان کشورمان این امر میسر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این امر که این وزارتخانه وظیفه دارد که پیام رسان ها و خدمات رسانی به آنها را تقویت کند گفت: در پنج ماه اخیر با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، ظرفیت های تمام بخش های وزارت ارتباطات را پای کار آوردیم تا با تامین زیرساخت های لازم، مردم تجربه خوبی از استفاده از پیام رسان های داخلی با وجود استفاده میلیونی از آن داشته باشند.

۲.۵ میلیون خانوار در کل کشور تحت پوشش پروژه فیبرنوری قرار دارند

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش لازم را برای خدمات رسانی بهتر و با کیفیت برای همه مردم در دستور کار قرار داده است اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل کندی اینترنت در کشور عدم توسعه در حوزه زیرساخت‌هاست که به طوری که هم اکنون در این حوزه به شدت مشکل داریم و بخش عمده ای از مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند به علت پروژه هایی است که سال ها از آن غفلت شده بود.

وزیر ارتباطات: قابلیت‌های جدیدی برروی پلتفرم‌های داخلی اضافه می‌شود

زارع پور، با اشاره به اینکه هم اکنون ۲.۵ میلیون خانوار در کل کشور تحت پوشش پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار دارند یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از پروژه فیبر نوری برای ۸۰ درصد از خانوارها حدود ۲۰ میلیون پوشش در کشور ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: این پروژه در چند استان کشور از جمله کرمانشاه آغاز شده است و تلاش خواهد شد طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد کسب و کارها نیز زیرپوشش فیبرنوری قرار گیرد که تحولی بسیار بزرگ در کشور خواهد بود.

اجرای شبکه ملی اطلاعات از ۵۷ درصد پیشرفت برخوردارست

زارع‌پور، در زمینه اجرای شبکه ملی اطلاعات در کشور نیز گفت: براساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی که ناظر بر اجرای این طرح در کشور است این شبکه از ۵۷ درصد پیشرفت برخوردار شده است که این میزان در ابتدای آغاز به کار دولت تنها ۲۳ درصد بود.

وی با بیان اینکه ظرف این مدت ۱.۵ برابر بیشتر از آنچه از قبل اتفاق افتاده بود کار شده است اضافه کرد: هم اینک اجرای شبکه ملی اطلاعات در کشور با سرعت ادامه دارد تا این زیرساخت مهم را فراهم ساخته و با استفاده از آن یک شبکه پرسرعت، امن و با کیفیت را در گستره کشور ایجاد و از طریق آن خدمات مختلفی به مردم ارایه کنیم.

زارع‌پور با بیان اینکه این شبکه تا پیش از پایان این دولت به اتمام خواهد رسید، گفت: با اجرای این شبکه علاوه بر اینکه انواع خدمات متنوع به مردم ارایه خواهد شد، بهترین بستر و بازار برای دانش بنیان های کشور نیز برای گسترش فعالیت های شان بوجود خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پنجشنبه در سفری ۲ روزه وارد استان کرمانشاه شد؛ وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای کرمانشاه به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و سپس طرح گازرسانی به شهر ریجاب و کارخانه کاغذ سنگی اسلام آباد غرب را افتتاح کرده و سپس در جلسه شورای اداری حضور یابد.

امروز همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری ۲ دکل پوشش دهی اینترنت پرسرعت روستایی در ۲ روستای «سیابان» و «زنگیشه» در شهرستان کرمانشاه افتتاح و ساکنان این روستاها و نیز روستاهای «شلان» و «چوب دراز» در مجموع به تعداد ۸۱ خانوار به اینترنت پرسرعت (۴G) متصل شدند.

برای راه اندازی این دکل‌های مخابراتی بیش از ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TM9BoF